Online propagace v roce 2016

Rok 2016 je za dveřmi a pomalu můžeme začít vyhodnocovat, v čem se vyplatí pokračovat. Propagace, marketing, PR to všechno stojí hodně času a často i nervů. Jenomže se tomu prostě člověk musí věnovat jestli si chce zvýšit návštěvnost stránek.

Uživatel je online více slyšet

Za poslední rok se ukázalo, jak moc je uživatel v online světě slyšte. Už jen tak nezapadne na nějakém diskuzním fóru, které nikdo nenavštěvuje a vyhledávače kvůli úsporám prochází maximálně nejodkazovanější stránky. Teď si někdo někde postěžuje a do 24 hodin je to na prvních pozicích Google. Pak tu máme ještě sociální sítě s možností projevit svůj svobodný názor a přidat k němu notnou dávku emocí.

Všechno tak musíme důkladně sledovat. Bez automatických nástrojů se už neobejdeme. Google Alerts hlídá jestli nás někdo nepomlouvá a sociální sítě stejně musíme sledovat několikrát za den.

Když se objeví problém musíme reagovat co nejdříve, abychom zabránili vzniku spekulací a pomluv. Chce to zachovat chladnou hlavu a čas … spousta času… To nejsou moc lákavé trendy …

Každý si chce povídat

Když nebyl rozpočet na propagaci byli jsme rádi za každou reklamu zdarma. Rozjela se diskuze o produktech na čteném diskuzním fóru, okamžitě jsme přispěchali poradili a ostýchavě nabídli co máme a umíme. Pokud jsme se komunitě zalíbili, byla to super reklama zdarma. Díky vyhledávačům se z takové pozitivní diskuze stal i zdroj dobře konvertujíc návštěvnosti.

Jenomže už na to není čas. Platíme si reklamu, optimalizuje procesy, probíráme s týmem kampaně prostě to jede. Zákazníci či fanoušci si však chtějí povídat dál. Hodíme fotku na sociální sítě, ale reakce už není to co bývalo. Proč? Protože si nepovídáme jako dříve. Nevěnujeme lidem tu osobní péči.

Trendem roku 2016 bude osobní přístup v online diskuzích a komunitách.

Všechno musí být mobilní

Rok 2015 byl responsivní. I ty největší ostudy pokroku už mají svůj web připravený pro mobilní zařízení. Jenomže tím to nekončí. Na Facebooku už je více uživatelů na mobilních zařízeních než na počítačích. Je načase tomu přizpůsobit i reklamní akce a grafiku. Takže až budete dělat reklamu na Facebook už se sleva nebude usmívat z monitoru počítače ale mobilu. Texty se také budou muset zkrátit a obsahovat více mobilních trendů. Nezapomínejte smajlíci jsou pasé, teď vládnou emoji.

Streamujeme

Pokud jste pokrokový a děláte pro své zákazníky pravidelná videa, například vtipné reklamy anebo zpravodajství, tak v roce 2016 už to stačit nebude. Tedy jestli chcete jít s dobou a vaše publikum sleduje trendy. Je totiž čas začít streamovat. Přímé přenosy poletí. Znáte Periscope? Podobných služeb příští rok přibude. V případě, že je váš byznys napojen jakkoliv na online hry, tak stremování je pro PR nutnost (Twitch a nově i YouTube stream).

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *