5 tipů jak se vyhnout neúspěchu u blogování

Podle různých odhadů a průzkumů je na světě zhruba od 150 do 200 milionů blogů. Tedy webů s jedním autorem, který publikuje alespoň jedenkrát za měsíc nějaký příspěvek. Asi nikoho nepřekvapí, že většina z nich neuspěla. Podle mezinárodních měřítek blog, který neuspěl poznáte tak, že má méně jak 100 návštěv za měsíc. Ty ostatní jsou stále živé a mohou se ještě rozjet.

Tak co chcete rozjet svůj blog? Dnes se dozvíte 5 tipů jak na to.

Většina blogerů skončí do tří měsíců

Pokud se nezaměřujete na bulvár a virální videa jen stěží se stanete hvězdou přes noc. Navíc jeden úspěšný blogpost neznamená automaticky dlouhodobí úspěch. Je to běh na dlouhou trať a k novým blogům přistupují opatrně i vyhledávače. Chce to nějaký čas a pravidelně přispívat. Kdo vydrží první tři měsíc je na dobré cestě.

Příliš mnoho témat

Pokud si blogujete jen sami pro sebe o všem možném, hvězda se z vás zřejmě nestane. Aby se vašeho blogu držela komunita musíte přispívat k tématům co je zajímá. Takže blogovat každý týden o něčem jiném není zrovna dvakrát ideální.

Samozřejmě pokud je to váš osobní blog a píšete jen na vyčištění hlavy, tak se nic neděje. Nesmíte se ale divit, že si to přečte jen pár zbloudilých duší.

Lepší je se soustředit na jedno konkrétní téma, kterému dobře rozumíte. Když někdo hodně dobrý v oboru píše o něčem co ho baví, brzo přitáhne lidi, které to zajímá. Lepší je dělat jednu věc pořádně než více … no zmateně.

Čtenáři mají rádi činy

Pokud píše i o svých činech, většinou to přitáhne pozornost lidí, kteří rádi sledují příběhy. Navíc je forma vyprávění jednou z nejjednodušších pro začínající autory. Text přibývá tak rychle, že se nestačíte divit. Místo Jak složit počítač přejděte na Jak jsem skládal počítač. Osobní postřehy, úvahy a hodnocení můžete do takovýchto blogpostů vkládat postupně.

Velkou výhodou vyprávění je také, že se na ně dobře reaguje v komentářích. Lidé píší jak by zareagovali oni a co do příště máte udělat.

Komunikace se čtenáři

Základem dlouhotrvalé návštěvnosti je vytvořit komunitu s kterou budete své blogposty sdílet. K tomu však neslouží jen komentáře ale také sociální sítě. Pro technicky zdatnější uživatele je vhodnější Twitter, pro ostatní stačí Facebook. Jestli jsou součástí blogu i fotky neváhejte a zkuste Instagram. Pro multimediální obsah jako návody, reportáže anebo tutoriály zvláště z her se nebojte využívat YouTube. Chce to trochu praxe s nástroji na úpravu multimédií, ale vyplatí se to. Získate do života zajímavé zkušenosti a možná i reference.

Sociální sítě, odkazy z jiných blogů a diskuzních fór budou ze začátku vašim hlavním zdrojem návštěvnosti a nových čtenářů.

Hlavně nekopírujte celebrity v oboru

Úspěšní blogeři často vybudovali svůj blog na své vlastní specifické značce. Mají svůj styl, kteřé jejich čtenáři poznají a vyžadují. Pokud jej zkusíte okopírovat, tak se vám to s největší pravděpodobností nepodaří. To co jim funguje je totiž většinou postaveno na více faktorech. Například jejich profily na sociálních sítích sleduje úzká skupina lidí, kteří mají velký vliv na další sdílení, posílají pravidelné newslettery svým čtenářům anebo už za sebou mají nějaké výsledky, které se vám zdají nepodstatné (pár přednášek, napsaný ebook, vlastní menší firmu).

Prostě kopírování většinou nefunguje. To samozřejmě neznamená, že se nemůžete inspirovat maličkostmi, které jim fungují. Například jak mají rozložené tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, kdy publikují své příspěvky, jak sdílí příspěvky na sociálních sítích, na jakých diskuzích přispívají a tak dále.

Vždy je dobré mít přehled 😉

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *