Psaní recenzí za peníze

Minulý rok se u menších a středních obsahových webů stává stále populárnější psaní recenzí za peníze. Zvláště tam, kde není tak dominantní návštěvnost, se tato forma monetizace provozovatelům webů daleko více vyplácí oproti tradičním reklamám.

Problém tradičních formátů

Nejrozšířenější reklamou s kterou se setkáte na internetu jsou bannery. Jednoduše reklamní plochy, které překrývají část obsahu. Inzerenty většinou zajímá návštěvnost stránek. Zaplatí se pronájem ploch na určité období a pak sledují výkon. Pokud se jim reklama vyplatí, tedy náklady se alespoň vrátí tak spolupráci prodlouží. Jestli ne tak je čistě na nich jestli požádají o nižší cenu anebo efektivnější spolupráci. Například větší či výraznější plochu. To ovšem už může mít vliv na kvalitu webové stránky. Blikající reklama není vždy příjemná a ruší.

Jak už bylo zmíněno rozhodují čísla. Počty zobrazení anebo prokliků. V tomto mají vždy výhodu větší internetové stránky nad těmi menšími i když kvalitnějšími. Magazín se stovkou tisíc návštěv za měsíc si může obhájit cenu tím, že vaši reklamu prostě vidí více lidí. Takže propagujete značku.

V minulém roce se také začalo otevřeně mluvit i o blokování reklam. AdBlock používá až 1/5 všech uživatelů, u zkušených uživatelů to může být i 40%. Například magazín root.cz začal apelovat na své čtenáře ať jej vypnou, protože bez reklam nemohou produkovat kvalitní obsah. Může se jednat tedy o desítky procent, které rozhodují o tom, jestli inzerent prodlouží reklamu na další období.

Psaní recenzí za peníze není jen o výkonu

Komerční sdělení, recenze anebo tiskové zprávy přitom na blokování reklam nijak netrpí. Dokonce i pokud jsou jasně označeny, tak je větší šance, že si jich uživatel všimne a věnuje jim čas, než u tradičních formátů. Jsou totiž na místě, kde je hlavní obsah a ve většině případů nevadí.

Efekt je přitom daleko větší. Pokud někdo zaplatí za komerční sdělení, tak text se stane součástí webu. Získá tak reklamu napořád. Kvalitní webové stránky se navíc dobře umísťují ve vyhledávačích, takže toto komerční sdělení nezřídka okupuje dobré pozice, které přivádí pravidelně nové návštěvníky a inzerentovy potenciální zákazníky. Zatímco u tradičních reklam si u vás nespokojený inzerent koupí znovu reklamu jen, když jinde není nic levnější anebo že to prostě znovu zkusí, tak u komerčního sdělení prostě uvidí výsledky za celý rok. Řekne si, to se mi vlastně celkem vyplatilo, zkusím si objednat ještě jeden.

Mimo přivádění potenciálních zákazníků mají recenze za peníze jedno velké plus. Inzerent je potřebuje. Když se o vás nepíše jako byste nebyli. Potenciální zákazníci hledají reference, zkušenosti, prostě si chtějí prověřit značku i produkt. Hromadné recenze v katalogu anebo srovnávači cen nemusí být úplně ono. Tam je to spíše o tom napsat plus a mínus. Naproti tomu bloger dokáže na svém blogu vytvořit poutavé texty doplněné o obrázky a někdy i videa. To je něco, co má velmi velkou hodnotu a často se nedá ani změřit.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *