5 tipů co dělat, když vyhledávače neposlouchají

Vyhledávače nám na stránky často posílají nemalé procento návštěvníků. Přitom tato návštěvnost se dá považovat jako zdarma. Velkou výhodou je na rozdíl například od sociálních sítí, že se jedná převážně o nové návštěvníky, kteří nás neznají. Otvírají nám cestu k oslovení jejich přítel a známých, s kterými jsou propojeni prostřednictvím sociálních sítí a diskuzních fór. Ovšem ne vždy vyhledávače poslouchají anebo mají problém s naším webem.

1. Přidejte stránku do vyhledávání ručně

Nejčastějším problémem je rychlost indexace. Vytvoříme nový článek anebo přidáme nový produkt, ale vyhledávač jej nechce zařadit do svého indexu. Tento problém s indexací se dá řešit poměrně jednoduše. Jak Google tak i český Seznam má totiž ve svém repertoáru manuální přidání stránky.

Pro Seznam.cz použijte formulář na následující adrese: http://search.seznam.cz/pridej-stranku?lang=cs

U Google je nutné mít vytvořený účet. Jestli používáte Google plus, tak už je vytvořený máte. Adresa pro přidání stránky do Google je: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?

Během následujících 24 – 48 hodin se na vaši stránku dostaví SeznamBot a GoogleBot. Projdou jí a pošlou k indexaci. Tento proces je otázkou zhruba 12 hodin.

2. Problémová indexace většího rozsahu

Pokud máte web se stovkami anebo tisíci stránkami, asi nemáte zájem je přidávat po jedné. Ideální je v tomto případě sáhnout po sitemap.xml. Sitamapu si každý vyhledávač pokusí stáhnout pokaždé. Má pevné umístění v kořenovém adresáři domény anebo subdomény a opravdu jí zde vždy hledá.

Jak konkrétně má Sitemapa vypadat a jaké může v sobě nést informací se dozvíte zde.

Je však nutno brát ohled na to, že pokud má vyhledávač dlouhodobý problém s indexovaním webu může to nasvědčovat přítomnost nějakých chyb. Například ve skriptu anebo na serveru. Popřípadě nekvalitní obsah.

3. Přítomnost důležitých klíčových slov na stránce

Lidé vás ve vyhledávačích najdou pouze na slova, která se nachází na stránce. Je tak třeba je tedy tam někde i mít. Pokud je nebudete nikde mít, tak se může vyhledávač pouze domnívat (asociace) a to nefunguje zrovna dvakrát dobře.

Důležitá klíčová slova by na stránce měla být zmíněna v titulce, nadpisech, samotném textu, v meta popisu (description) a také v názvu přikládaných souborů (fotky, pdf). Samozřejmě nic se nemá přehánět, aby to zase nevypadalo, že chcete něco vyhledávačům podsouvat.

Nemusíte se přesně snažit umísťovat celé fráze. Vyhledávače umí nejen skloňovat, ale také si poskládat řetězce slovních spojení i pokud jsou od sebe oddělena dalšími slovy.

4. Postarejte se o propagaci sami

Vyhledávače, až na některé konkrétní výjimky, preferují takzvané autority. To jsou weby, které mají na internetu nějaké jméno. Funguje to na principu odkazování. Čím více odkazů vede na konkrétní stránku, tím se v internetu stává autoritativnější – důležitější. Pozor jedná se čistě o stránce nikoliv celém webu.

Svou stránku tak musíte sami propagovat. Když vytvoříte nový článek anebo přidáte produkt do svého eshopu musíte na něj vytvořit odkazy. Například někde publikovat recenzi, přidat jej do služeb na sdílení obsahu, určitě pomohou i sociální sítě a diskuze. Samozřejmě všeho s mírou a nespamujte.

5. Hrajte čestně, neporušujte pravidla

Každý vyhledávač má nějaká vlastní pravidla. Pokud je nebudete dodržovat, tak dostanete penalizaci anebo vás úplně vyřadí ze svého indexu. Mezi nejčastější porušování pravidel patří kopírování cizího obsahu, kdy vzniká takzvaná duplicita textu. Vyhledávače nezajímá text, který už někde jinde je. Chtějí nový text. Jestli něco zkopírujete, zařadíte se v lepším případě pod originál v horším vás dá vyhledávač až na konec, protože jeden stejný výsledek už mu stačí.

Dalším velkým prohřeškem je nekvalitní obsah. Pár vět místo celého článku nikoho neohromí ani vyhledávač. To platí i pro nadmíru pravopisných chyb. Pokud je překročeno určité procento, dojde jednoduše k penalizaci dané stránky. Samozřejmě ani nepřemýšlejte o tom, že si text necháte vygenerovat nějakým automatem. To už je pokus o rozsáhlý podvod a končí penalizací celého webu.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *