Ačkoliv Twitter není v české republice tak rozšířený jako Facebook a Google plus, má oproti dvěma zmíněným několik výhod. Používají jej na internetu zdatnější lidé, daleko snadněji se na něm sdílí kvalitní obsah a hlavně je doslova předurčený pro propagaci obsahu. Zatímco pravidelné posílání odkazů na jiných sociálních sítích tak trochu zavání spamováním a vede k znechucení fanoušků, tak na Twitter se s tím více méně počítá.
1. Vyšperkujte si váš Twitter profil
V záplavě informací musíte být vidět. Je tedy vhodné použít dobře viditelný profilový obrázek. Pro profil webu je ideální použít logo, které vaši čtenáři či zákaznici dobře znají. U osobního se preferuje dobře výrazná fotka.
Ideální velikost profilového obrázku je 400 x 400 px. To je zároveň i maximální velikost Twitter profilového obrázku jaká lze nahrát. Na samotném výpisu příspěvků bude tato fotka zmenšena na 48 x 48 pixelů a její hrany budou zakulaceny. S tím je dobré při výběru počítat.
Povolené formáty jsou JPG, PNG a GIF. GIF může být i animovaný, ale je dobré to moc nepřehánět, protože animace může nepříjemně rušit.
Většina lidí používá světlý design svého profilu a samotný výpis příspěvků je světle šedý. Pokud tedy použijete například kulaté logo a průhledné pozadí můžete docílit poměrně slušného výsledku a zvýšit šance, že váš příspěvek někdo zaregistruje.
Hlavička profilu má maximální a zároveň doporučené rozměry 1500×500 pixelů. Tento obrázek uvidí návštěvníci vašeho profilu. Je dobré být kreativní, ale hlavička by měla ladit s barevným schématem a profilovou fotku.
2. dobrý popis toho co děláte je základ
Prázdné profily bez popisu jsou nezajímavé, protože se potenciální nový sledující nic nedozví. Musíte je nalákat. Máte 160 znaků na to, aby jste je zaujali. Můžete přitom využívat spojení na další Twitter účty prostřednictvím zavináče (@), hashtagy (#) a aktivní odkazy.
Je dobré prozradit kdo jste, čím se zabýváte a přiložit odkaz na váš web. Nebojte se použít i více hastagů, na rozdíl od příspěvků, kde se doporučuje použít maximálně jeden, je ve vašem popisu ideální mít jich více. Nezapomeňte, že je možné využít nového řádku. Sice enter stojí jeden znak, ale krásně zpřehlední váš profil.
V případě potřeby můžete použít i speciální znaky, které vypadají jako obrázky. Seznam těch nejpoužívanějších a fungujících téměř ve všech prohlížečích najdete zde.
3. pravidelné příspěvky udržují profil živý
Ačkoliv není stanovený nějaký přesný ideální počet příspěvků za den, je dobré mít alespoň jeden. Samozřejmě člověk nemá každý den náladu něco vypisovat a tak je dobré si některé naplánovat dopředu.
Pokud neplánujete opravdu nějakou detailní kampaň napojenou na vlastní server, můžete využít službu twuffer.com. Stačí se autorizovat přes Twitter a můžete psát Twíty do zásoby. Omezení jsem nezaznamenal. Vše je zdarma a příspěvky můžete načasovat s přesností na 5 minut. To bohatě stačí.
Psaní příspěvků do budoucna umí i služba Tweetdeck. Dříve to byl samostatný projekt, ale koupil jej přímo Twitter, který jí i provozuje. Hlavním účelem je obsluha více účtů naráz, ale plánovat budoucí příspěvky v ní jde také.
Mě osobně více vyhovuje Twuffer, ale je dobré vyzkoušet si obě.
4. Napojení na RSS kanál
Pokud se zatím o správu Twitter účtu nechcete moc starat, anebo toho píšete více a z nějakého důvodu nechcete manuálně sdílet každý nový článek, můžete celý proces zautomatizovat. Služba TwitterFeed, totiž umí publikovat nové příspěvky na Twitter účet, který k ní přiřadíte a autorizujete. Může tak automaticky dávat na váš Twitter vše, co se objeví v RSS kanálu. Už tak nikdy nezapomenete nic publikovat.
Chce si to celé nastavení dobře proklikat. Dnešní redakční systémy totiž umožňují snadno sledovat RSS kanály třeba různých rubrik, štítků anebo autorů. Když si je postupně po jedné přidáte do Twitter Feed můžete si ke každé přiřadit i specifický hashtag anebo jméno autora. Publikované twíty pak budou vypadat více atraktivnější.
5. Nezapomínejte na multimédia
Pokud jste zvyklí používat ilustračních obrázků anebo fotografií, neváhejte je přidat i ke twítům. Klidně mohou obsahovat odkaz na článek a obrázek z něj. Takovéto twíty s multimediálním obsahem jsou daleko více centrem pozornosti poměrně významnou měrou zvyšují nejen šanci na proklik, ale i sdílení.
Je ovšem třeba brát ohledy na velikost. Vhodnější jsou spíše menší obrázky o velikostech zhruba 500 pixelů na šířku, to je totiž zároveň i šířka s novinkami. Pokud bude větší nevadí, Twitter vše ořízne. Horší je to na výšku, zde se pokuste vyhnout obrázkům, které Twitter ořezává v náhledech. Samozřejmě existují výjimky, kdy cílíte právě na lákavý střed, se zajímavým zakrytým obsahem.