Proč mít svěží web a jak toho dosáhnout

Pokud máte web zaměřený na sdělování informací, určitě se snažíte přidávat neustále nový obsah. Vidět magazín, kde poslední příspěvek je rok starý určitě nepůsobí dvakrát důvěryhodně. I pro návštěvníka, který je neuvěřitelně nadšený z informační hodnoty v článku, to může znamenat že si jej například nepřidá do odběru RSS, nezačne jej sledovat na Twitter anebo se nestane fanouškem na Facebook. Proč by to také dělal, když už je web vlastně skončil?

Toto je už extrémní případ, ale ve skutečnosti podprahově vnímáme různé drobnosti, které nás mohou odradit od pozitivního pocitu ze čtení obsahu. Naopak jsou tu i detaily působící pozitivně. Krásným případem toho může být datum u aktuálních novinových článků. Určitě to znáte – místo, datum a čas – perex – článek – podpis redaktora plus fotky přímo z místa dění, to je to co chce dostat návštěvníky toužící po aktuálním článku.

Samozřejmě zde už se pak mísí více aspektů, ale právě to nenápadné datu a čas anebo přítomný čas v textu ovlivňují i myšlenkové pochody čtenáře. Pak už stačí jen na konec přidat – jsme na místě a sháníme nové informace, očekávejte brzké aktualizace. Z toho jde až mráz po zádech.

Velké online magazíny toto všechno vědí a proto se snaží podsouvat vám různé informace, které máte asociální s „právě teď“. Jedná se třeba o malé okénko s aktuálním počasím, dnes má svátek, kurzy měn/akcii a další. Projeďte si velké magazíny a zkuste se podívat.

Zatímco tyto aktuální věci lze různou formou implementovat celkem bez problémů a vdechnout tak magazínu či blogu trochu té aktuálnosti, tak naopak je třeba se vyhnout věcem opačným.

Mezi základní chyby patří patička, kde je copyright a roky. Po založení na to zapomenete a klidně tam můžete mít 2009 – 2014. Přitom už je rok 2016. Znamená to, že všechny údaje co máte na webu jsou dva roky zastaralé?

Obdobně působí v novinkách například pozvánka na akci, která už skončila – Navštivte největší konferenci X 2014! Pozor je třeba dávat si i na reklamy. Vánoční nabídka v únoru nepůsobí dobře. U odborných magazínu si také hlídejte ať se v reklamě/novinkách neobjevují zastaralé produkty.

Jednou za čas se podívejte na svůj web a zeptejte se jestli na něm není něco co působí zastarale. Když nic nenajdete, zeptejte se někoho nestranného. Pomůže jak známý tak i pravidelný návštěvník. Třeba se dozvíte – Hele nemáš tam tu anketu už víc jak rok? No a hned víte co opravit.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *