Jak motivovat lidi ke komentování

Komentáře jsou hnacím motorem některých blogů a magazínů. Stačí čtenáře správně nabudit či motivovat a během chvíle se rozjede diskuze k danému tématu. Existují i blogy, které jsou spíše takovými diskuzními fóry, kde autor nadhodí téma a lidé se k němu vyjádří. Takovéto weby jsou přitom velice zajímavé, protože se nejen komentující vracejí pravidelně a vytváří poměrně velké množství zobrazení. Jakmile není co sledovat často klikají na další témata anebo reklamy. To však platí i o běžném blogu. Narůstající počet komentářů je dalším zdrojem pro růst komunity a sdílení na sociálních sítích.

Vše zjednodušte jak to jen jde

Pokud chcete více komentářů je základem naprostá jednoduchost. Lidé mají myšlenku právě teď a chtějí se o ní podělit. Jakmile jim však do cesty dáte jakékoliv překážky, na kterými musí coby jen na okamžik přemýšlet, mohou si to rozmyslet.

Naprostým základem je odstranit jakoukoliv formu captcha ověření. To je největší zabiják komentářů. Místo špatně čitelných znaků zvolte nějakou alternativu postavenou třeba na javascript. Testujte počet zmáčknutých kláves při psaní příspěvku, pohyb myši, nechejte javascript po nějaké akci vyplnit skryté pole anebo využijte skrytou honepot položku formuláře. Možností je celá řada a zaberou na roboty, kteří tvoří převážnou část spamu.

Dále se zbavte všech povinných položek, pokud je to možné. Kdo chce tak vyplní nesmysly všude. Nemá cenu se tím tedy zbytečně zabývat.

Umožněte anonymní komentáře. Ačkoliv je s jejich moderováním nejvíce práce, jsou často zdrojem nových členů komunity. Lidé by se měli registrovat dobrovolně. Motivovat je můžete různými výhodami, které si probereme dále.

Nenechte je utéct bez reakce

Pokud je součástí formuláře pro komentář i nutnost vyplnit email, není nic jednoduššího, než přidat pod komentář zaškrtávací políčko s odběrem reakcí či nových komentářů pod článkem. Jakmile někdo zareaguje rozešle se všem, kdo komentovali email s touto reakcí. Všichni tak dostanou upozornění a mohou si komentář přečíst. Takže máte li 50 komentujících, kteří se přihlásili k odběru a některý z nich napíše odpověď, upozorněných 49 se pak může na stránku vrátit a něco nového připsat. To znamená 49 nových impresí a s vhodně umístěným tipem na nové články, také 49 potenciálních přečtení.

Samozřejmě je dobré nic nepřehánět. Pokud budete posílat všem email s každou novou reakcí, tak se brzy dostanete na nějaký spamlist. Vyplatí se tak posílat spíše souhrn jedenkrát za X hodin.

Motivujte ty nejlepší

Jakmile jednou máte registraci, je jednoduché spočítat kdo napsal kolik komentářů, anebo pro ně udělat nějaké hodnocení. Nejlepší komentující pak mohou být vystavení někde na stránce anebo jejich příspěvky podbarvíte. U některých komunit se vyplatí také různé formy odznáčků. Takto vylepšené komentáře jsou často dostatečnou motivací pro další komentování a to i stále opakujících se anebo jednodušších příspěvků.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *