Z vyhledávače nechodí návštěvníci? Žádný problém!

Spousta lidí se domnívá, že návštěvnost z vyhledávačů je nejdůležitější a bez ní nejde provozovat web. Samozřejmě záleží na druhu webu. U statických stránek s minimem obsahu, který nepřibývá se toho dá dělat jen málo. Oproti tomu, pokud máte možnost pravidelně přidávat nový obsah, tak je velká šance, že každý nový článek může získat daleko více návštěv z jiných zdrojů.

Vyhledávače se ke všem stránkám nechovají stejně. Autoritativní weby mají a budou mít i do budoucna navrch, protože publikují pravidelně a rychle nový obsah, na který odkazuje spousta lidí. S těmi se můžete jen stěží srovnávat. I když i zde se dá bojovat kvalitou a velmi úzkou specializací, která se velkým magazínům pro širší veřejnost nevyplatí.

Základem je budování značky. Ať už se rozhodnete vystupovat pod svým jménem, přezdívkou anebo názvem svého webu, musíte u toho i zůstat. Budování značky je běh na dlouhou trať a pro většinu neanonymních zdrojů návštěvností naprosto nezbytnou záležitostí.

Pokud může něco konkurovat v počtu přístupů vyhledávačům, tak jsou to v současné době sociální sítě. Mezi tři největší v Česku patří Facebook, Twitter a stále Google plus. Dále jsou tu méně používané sociální sítě, které však mohou pro specifické témata být zajímavé. Například Instagram anebo Liknedln.

Některé sociální sítě nabízí více druhů propagace. Například Facebook má osobní profil, stránku a skupinu. Osobní profil je poměrně limitovaný a pro větší propagaci se nehodí. Na druhou stranu jako známá osobnost s méně jak 5 tisíci přáteli se využít dá. Výhodou je větší dosah příspěvků, nevýhodu pak, že byste měli používat pro propagaci právě stránku. Stránka má menší dosah, ale dá se využít pro úplně vše. Od fan stránky, přes osobní stránku vašeho domácího mazlíčka až pro firemní profil. Nezapomeňte, že Facebook umožňuje se na stránku „přepnout“ a pak skrz ní vystupovat. Můžete tak komentovat dění na jiných Facebook stránkách a pro tu svou získávat fanoušky. Skupina se pak hodí jako menší diskuzní fórum. Dobře nastavená může poměrně rychle růst a přinášet vám poměrně značné množství návštěvníků, protože jednotlivé diskuze mezi členy mají značný dosah. Podle některých průzkumů se Facebook průměrně podílí na návštěvě stránek z více jak 50 %.

Další sociální síť je Twitter. Ta se využívá hlavně k šíření zpráv a odkazů. Ačkoliv není zdrojem velké návštěvnosti, může zajímavý obsah poměrně snadno rozšířit i mimo dosah vaší cílové skupiny. Co se týká podílu na návštěvnosti u technických témat a poctivém budování Twitter profilu není problém dosáhnout až desítek procent.

Google plus a další jsou spíše o odzkoušení a testování. Množství návštěvníků není nijak výrazné, ale většinou lidé, kteří tráví čas na Google plus nenajdete jinde.

Mimo sociální sítě jsou dobrým zdrojem návštěvnosti i agregátory zpráv a novinek. Ať už jsou to manuální jako linkuj.cz, vybrali.sme.sk anebo pasivní, kam jen přidáte svůj RSS kanál jako krab.cz. Tento zdroj návštěvnosti většinou není moc dominantní. Navíc se jedná o nárazovou záležitost. Ovšem pokud má vaše stránka problém s indexováním ve vyhledávačích jsou dobrým způsobem jak to napravit. Agregoátory jsou pod neustálým drobnohledem robotů vyhledávačů a každý odkaz většinou rychle kontrolují.

Pak tu máme komunity. Ty se schází na diskuzních fórech a v komentářích na autoritativních webech. Pokud zde budete užiteční a vhodně propagovat svou značku, brzy vzbudíte zájem (snad pozitivní) komunity a ta se na váš web podívá. Dokonce můžete psát o problémech, které komunita zrovna řeší. Prostě pro ní buďte přínosem. Je to také dobrý způsob jak navázat nové kontakty v rámci oboru, kterému se věnujete.

Výše zmíněné tipy na získání návštěvnosti fungují a dají se poměrně rychle vyzkoušet. Pokud budete svědomití, tak časem se promění ve znaky určité autority, které budou vnímat i vyhledávače, což povede k lepším pozicím a v konečném důsledku i návštěvnosti.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *