5 tipů pro nové stránky

Během posledního měsíce bylo registrováno 3987 .cz domén. Ne na všech bude něco zajímavé. Podle statistik CZ NIC dokonce na 37 % z nich nebude žádný zajímavý obsah. Ovšem na zbytku vzniknou stránky s obsahem. Každý měsíc tak naroste český internet jen na českých doménách o dva a půl tisíc nových webů. Jak se dá v takovém množství vůbec prorazit a být alespoň trochu vidět?

Pěkná šablona je dobrý začátek

V dnešní době není problém pro svou stránku i zdarma získat hezkou šablonu. Ať už používáte nejrozšířenější redakční systémy na světě jako jsou WordPress, Drupal anebo Joomla!, které mají tisíce šablon zdarma, anebo se pustíte do stavby vlastního webu doslova na zelené louce, vždy se dá na internetu nalézt nepřeberné množství krásných nakódovaných šablon, které si můžete podle potřeby pozměnit a upravit. Často stačí jen zachovat odkaz na autora. Navíc profesionální šablony jsou připravovány na mobilní zařízení – ať žije responzivní design!

Váš web nemusí hrát barvičkami. V jednoduchosti je síla. Rozhodně by ale měl být příjemný a něčím zaujmout. Nebojte se použít vlastní logo anebo v případě osobních stránek například fotku.

Bez sociálních sítí to dnes už nejde

Sociální sítě jsou fenoménem, který nás už doprovází na každém virtuálním kroku. Dříve bylo základem poskytnout u magazínu či blogu RSS kanál. Dnes jej do jisté míry nahrazují sociální sítě, kdy místo samotných stránek sledujeme Twitter autora a čekáme, kdy se podělí o nový obsah. Každá nová stránka by tak měla mít viditelný odkaz na

  • RSS kanál příspěvků (RSS 2.0 anebo/i Atom)
  • Twitter
  • Google plus
  • Facebook (Je dobré oddělit osobní a profesní Facebook)
  • Pinterest, Instagram (Pokud pracujete s grafikou anebo malujete)

Pod každým článek, který napíšete by se také měla nacházet tlačítka na sdílení. Je to ideální způsob jak získat nové návštěvníky. O zajímavý obsah se lidé rádi poděli.

Stránky které se neaktualizují zaniknou

Nejhorší co se může stránkám stát je, že nebudou aktualizovány. Platí to prakticky o všech. I firemní web můžete neustále vylepšovat o nové informace, fotky a videa. Samozřejmě v případě většího a pravidelnějšího přísunu novinek je vhodné tomu přizpůsobit design. Ideální je například přejít s části na blog.

Pokud ale máte web, který stojí a padá na informacích, tak jeho aktualizace je nutná. Zastaralé informace mohou být pro návštěvníky matoucí. Budou z textů mít pocit, že už nemusí platit a jejich čtení je ztráta času. Když se však dostanou na starší článek, který je však na aktualizovaném webu je reakce často daleko lepší. Někteří si v duchu řeknou: „Pokud by to neplatilo, tak to odstraní anebo upraví“.

Dále jde ruku v ruce aktualizace i rozšiřování obsahu. Například u úspěšných starších článků můžete navázat dalším a dát na původní článek odkaz na pokračování.

Malé neaktualizované weby, také často nedostanou dostatek šancí se prosadit ve vyhledávačích. Ze začátku sice získáte lepší pozice, ale ty po čase padají a jediná možnost jak se dostat zpět, je získat dostatek kvalitních odkazů od čtenářů. To je daleko snadnější pokud máte stálou komunitu, která se podělí s ostatními. Ti další se pak mohou ze zvědavosti vrátit k starším článkům a znovu je přivést takzvaně k životu.

Zkuste

  • stanovit si nějaký termín přidávání obsahu, třeba jednou za týden
  • obsah přidávejte pravidelně, nikoliv nárazově

Práce s komunitou

Častou otázkou je zdali povolit komentáře a jak k nim pak přistupovat. V dnešní době už jsou komentáře pod článkem prakticky samozřejmostí. Ba dokonce je nutné ještě obsah často probírat s komunitou i mimo web. Například na sociálních sítích anebo diskuzních fórech. Vaše snaha by měla vést k tomu motivovat lidi ke komentování toho co vytvoříte. Protože jen tak může vzniknout komunita kolem vašich stránek.

U nekomerčních projektů jsou ideální diskuze u komerčních zase forma připomínek, poradny anebo uživatelských recenzí. Množství reakcí komunity také svědčí o tom, že web je funkční, aktuální a provozovatel se o něj stará. Což také vede k zvýšenému sdílení a nárůstu návštěvnosti.

Pokuste se udělat na webu takovou atmosféru, aby se zde návštěvníci cítili dobře a měli potřebu se podílet na vytváření dalšího obsahu.

Komunita ocení

  • když reagujete na jejich podněty
  • když odpovídáte jednotlivcům na jejich dotazy
  • když jim dáte možnost interakce (ankety, hlasování, kvízy)
  • když jim poděkujete za dobré nápady či připomínky

propagujte svůj obsah

I ten nejlepší obsah si bez propagace na internetu nenajde své čtenáře. Alespoň do začátku je nutné se tedy chopit propagace sám. Po dokončení webu a přidání obsahu, který se zabývá určitým tématem, oznamte jeho spuštění v komunitách, které by měli o obsah zájem. Nebojte se využít diskuzních fór, skupin na sociálních sítích anebo i komentářů na velkých magazínech pod tématický podobnými články.

Rozhodně

  • buďte taktní, pozdravte, představte sebe, svůj projekt a slušně všechny pozvěte na svůj nový web
  • vše už musí být připraveno, provizorní šablona, která se bude měnit je špatně, málo obsahu je také špatně
  • nespamujte, pokud máte pocit, že by mohla vaše pozvánka překážet, nejdříve se zeptejte správce jestli mu to nebude vadit
  • jedná se o první prezentaci vašeho obsahu, takže je třeba neudělat zlý dojem a to jak vystupováním tak i obsahem

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *