Odkazy patří mezi základní stavební kameny internetu. Než přišly katalogy, které pak nahradily dnešní moderní vyhledávače, tak jediným pojítkem mezi stránkami byly odkazy. Stránka na kterou nevedl žádný odkaz vlastně ani neexistovala.
Dnes už je situace trochu někde jinde. Na nové stránky přicházíme převážně přes sociální sítě a vyhledávače. Pokud chceme aby náš web rostl a získali jsme více návštěvníků, tak jsme v podstatě na nich závislí.
Vyhledávače jsou však ze staré školy a stále hodnotí autoritu webu podle odkazů, které na něj vedou. Čím autoritativnější web, tím lepší odkaz. Samozřejmě do toho všeho vstupují i další faktory, ale odkaz je a zůstane odkazem.
Na dobrý web se odkazuje a je na něj i odkazováno. Pokud na vás nikdo neodkazuje, asi váš obsah za moc nestojí a pokud na nikoho neodkazujete, tak asi nemáte zájem o spojení s internetem, respektive s obsahem, který se na něm nachází. Prostě pokud píšu recenzi na službu anebo značku, tak na ní odkážu.
Takže důležitost odkazů máme za sebou teď nastal čas je začít vytvářet. Například začneme sociálními sítěmi. Dnešní sociální sítě jsou takové malé internety, které propojují místo stránek lidi a značky. Pokud chceme svůj web propagovat musíme jej přenést blíže lidem a zapojit do těchto sítí. Vytvoříme si tak na nich profily a na tyto odkážeme. Abychom toto pouto utvrdili použijeme i propojení či autorizaci webu a účtu na sociální síti. Hurá, teď máme 3x tolik práce, ale také víc zdrojů návštěvnosti. Mimochodem za to, že touto anabází projdeme, získáme odkaz i z profilů na sociálních sítích. První odkazy jsou tak doma.
Ok teď nastal čas odkázat na naše oblíbené zdroje informací. Pokud píšeme tématické příspěvky, tak odněkud určitě bereme inspiraci. Můžeme to sfouknout jednorázově a dát někam do lišty seznam oblíbených blogů anebo pravidelně vydávat článek o tom co nás zaujalo. Samozřejmě při publikování seznamu nejzajímavějších článků měsíce, nezapomeneme na sociálních sítích otagovat přes zavináč 3 nejlepší autory. Třeba se jim to zalíbí a budou sdílet náš pochvalný či kritický příspěvek.
Když už jsme u toho, odkaz na zdroj by měl obsahovat každý příspěvek. Nemusíte se bát, že vám návštěvníci utečou. Svůj příspěvek píšete k danému tématu a prezentujete svůj názor, ten je originální, protože je váš.
Tak kdy ještě odkazovat? Prakticky vždy když o někom anebo něčem píšete. Šetří to totiž čas vašim čtenářům. Bez odkazů musí zadávat slovní spojení do vyhledávačů a to je nepohodlné. Vlastně když se nad tím zamyslíte, tak je to váš blog, můžete si odkazovat na koho a kdy chcete. Jen nezapomínejte, že máte zodpovědnost za čtenáře. Jednak nemusí vidět všechno a také pokud někdo změní obsah stránky, na který odkaz vede můžete čtenářům způsobit více než noční můry.