Jaké jsou nejúčinnější způsoby, jak zvýšit počet fanoušků na Facebooku a získat z něj více návštěvníků?

Existují v podstatě dva způsoby, jak můžete získat více líbí se mi a návštěvnosti na Facebooku. První ta snadná cesta je prostě si vše koupit. A to buď formou propagace přes Facebook anebo prostě na nějakém tržišti třetí strany. Množství líbí se mi sice nebudou skutečné, ale v konečném důsledku mohou vzbudit o váš obsah větší zájem.

Ta druhá je tvrdou prací.

Vylepšete svou profilovou stránku

Pro mnoho lidí bude Facebook prvním místem, kde se setkají s vašim podnikáním online. To znamená, že vaše Facebook stránka, podobně jako vaše webové stránky, může představovat nejen první dojem z vašeho online podnikání pro současné i potenciální zákazníky.

Jak společnost Facebook nedávno uvedla v aktualizaci o zpravodajských kanálech, „podniky by měly přemýšlet o své stránce jako o základním kamenu své online identity, nejen jako publikační službu“.

Představte si, že jste objevili vaši stránku poprvé. Je snadné najít všechny informace, které můžete potřebovat najít? Co by si potenciální zákazník myslel o vaší značce poté, co se podívá na vaši stránku? Abyste mohli udělat dobrý první dojem, měli byste neustále hledat způsoby, jak vaši Facebook stránku vylepšeovat.

Začněte profilovým obrázkem a velkým obrázkem na pozadí. Musí být ve velkém rozlišení, co možná nejvíce kvalitní. Musí se vázat k vašemu podnikání a pokud je to možné být unikátní. Pokud použijete obrázky z nějaké fotobanky, které mohou být kdekoliv jinde, tak moc velký dojem neuděláte. Za unikátnost se vyplatí si připlatit.

Vyplňte naprosto všechny údaje, které na Facebook stránce jde. Soustřeďte se hlavně na aktuálnost a relevantnost. Vše musí fungovat a být užitečné. Alespoň jednou za měsíc byste měli tyto údaje projít a ujistit se, že jsou všechny aktuální a funkční. Není nic horšího než nefunkční telefon anebo emailový kontakt.

Propagujte svou Facebook stránku

Pokud chcete mít více aktivních fanoušků je třeba sdělit těm, kteří vás ještě na Facebooku nesledují, aby tak učinili. Nezapomeňte přidat tlačítka pro líbí se mi a sdílení pod každý příspěvek a článek. Upozorněte je že jste online a že na vašem Facebook profilu najdou další zajímavé a aktuální události. Počet fanoušků tak poroste.

Nezapomeňte na ostatní propagační kanály, například jako jsou newslettry. Stačí vložit nějaký hezký podpis na konec s odkazy s tlačítky sociálních sítí.

Vyplatí se také občas propagovat se napříč sociálními sítěmi. Ačkoliv může být mezi jednotlivými uživateli sociálních sítí menší rivalita o to, která se sociálních sítí je lepší, vyplatí se jednou za čas upozornit, že například na Facebooku je delší článek anebo probíhá dlouhá diskuze. Naopak na Facebooku můžete odkázat na anketu na Twitter.

Lepší a zajímavější obsah

Možná vám nenarůstá počet líbí se a fanoušků, protože váš obsah prostě není dostatečně zajímavý. Algoritmus Facebooku, pak nemusí vaše texty dále sdílet. Je třeba si také dávat až na moc komerční sdělení. Facebook je nemá moc v oblibě, protože za takové příspěvky si máte platit. Jedná se zvláště o příspěvky, které mají vést ke koupi zboží či služby, propagace bez přidané obsahové hodnoty a znovupoužití textů z reklam.

Dejte lidem to, co chtějí. Posloucháte je. Pokud je většina komentářů na vaší stránce otázkami na zákaznickou podporu, zkuste vytvořit obsah, který je zaměřen na přímo na pomoc. Nebojte se také návodů a instruktáží. Například krátké video představující „Jak na to“ určitě zaujme, navíc pokud bude vtipné může se velmi snadno šířit. Jestli se necítíte na video, postačí i fotky. Experimentujte a věnujte pozornost tomu, na co lidé reagují.

Zveřejněte alespoň jeden pořádný příspěvek pro Facebook týdně. Firmy, které považují Facebook za nic jiného než další propagační kanál, často přidávají pouze odkazy bez textu na svůj blog nebo webové stránky. Tohle Facebook nechce a takovýmto příspěvkům velice omezuje dosah. Vytvořte obsah specificky pro Facebook, abyste zvýšili šance na zapojení a poskytli lidem lepší důvod, proč se vaše stránka jim má líbit. Můžete například vytvořit obrázky jen pro Facebook anebo zkrátit video a nahrát jej na Facebook. Do popisu můžete dát odkaz na plnou verzi na YouTube nebo na vašem webu.

Motivujte lidi ke sdílení. Když vaše příspěvky na Facebooku sdílejí fanoušci, zvyšuje se automaticky organický dosah, což vám dává větší šanci získat více libí se mi a dalších sdílení. Sdílení je jednou z nejcennějších a nejdůležitějších součástí Facebooku. Tato metrika je důležitá a vy byste měli lidi motivovat a navádět ke sdílení. Toho využijte zvláště u videí a obrázků.

Vše si organizujte

Neustále něco publikovat na Facebooku je velmi náročné. Ne vždy máte chuť a hlavně nápady. Vyplatí se tak psát si příspěvky „do šuplíku“, tedy připravit si nějaké obecné informace předem. Ty můžete mít jako koncept a v případě potřeby příspěvek publikovat. Jinak byste měli využít plánování.

Važte si fanoušků

Velká část vašich fanoušků předpokládá, že jim budete na jejich komentáře k příspěvkům odpovídat. Mnoho z nich má dokonce váš Faceboookový profil za zákaznickou podporu. Nezklamte je!

Navíc nezodpovězené otázky vůbec nepůsobí dobře pro potenciální nové fanoušky. Někteří lidé sledují značky jen kvůli to mu, aby si mohli povídat. Na druhou stranu více komentářů většinou znamená i více signálů pro Facebook, že daný příspěvek je užitečný a měl by zvýšit organicky dosah.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *