Sociální sítě vs Blog

Sociální sítě byly minulý rok celkem zajímavým zdrojem návštěvnosti. Dokonce jsem se setkal s názorem, že existují témata, kde se místo SEO vyplatí investovat čas do propagace na sociálních sítích. Věřím, že v některých případech to může být pravda. Zvláště pokud je problém s onpage faktory anebo web je úplně nový. Může se vyplatit nahradit blog sociálními sítěmi úplně?

Čas

Pokud jste někdy měli na starost propagaci přes sociální sítě komerčním stránkám, asi není potřeba připomínat, že to co se publikuje na Twitter nefunguje na Facebook. Náročnější publikum na Google plus zase vyžaduje více pozornosti. Ve výsledku pak jedním příspěvkem na všech sociálních sítích klidně strávíte desítky minut. Další čas pak stojí reakce na komentáře a zprávy. Navíc trendem současnosti jsou videa a živá vysílání.

A do toho všeho ještě se starat o blog, kde příspěvek dáváte dohromady i hodiny.

Když pak srovnáte reakce, tak máte pocit, že ty sociální sítě fungují nejlépe, protože vidíte spousta like, srdíček, +1, sdílení atd. V porovnání s tím reakce na blogu vůbec nemusíte vidět. No a pak se zadavatel rozhodne že by stálo za to věnovat se i dalším sociálním sítím … 😒

Kvalita vs kvantita

Návštěvníci ze sociálních sítí jsou často roztržití a neplní cíle, které jste si stanovili. Je nutné s nimi i takto pracovat. Nemusí tedy přinášet kýžení efekt a vyplatí se je někdy třeba více motivovat ke sdílení než snažit přesvědčit.

Naproti tomu z blogpostů máte často návštěvníky, kteří jsou ochotní číst a věnovat se obsahu. Ostatně pokud přišli úmyslně na blog, zřejmě počítají s tím že si něco přečtou.

Efektivita

Příspěvky se na sociálních sítích velice rychle ztrácí. Super informace plné kvalitního textu, která může posloužit jako podklad pro mnoho dalších článků, zmizí na úkor akčních nabídek. S tím se moc udělat nedá, krom připnutí na stránku profilu, ale tam jsou většinou akční nabídky, protože plán se prostě musí plnit 🙂

Naproti tomu na blogu všechny informace zůstávají. Vašim úkolem pouze je udělat je dohledatelné. Z dlouhodobého hlediska tak mohou být zdrojem kvalitní návštěvnosti. Jenomže je tam právě to nejisté „dlouhodobé hledisko“. Sociální sítě jsou oproti tomu zdroje bleskové návštěvnosti. Když se sdílí, tak to prostě jede.

Budujeme značku anebo jen vyděláváme?

Sociální sítě vs blog? Odpověď je vlastně jednoduchá. Děláme to pro peníze anebo značku? Pokud pro rychlé peníze, tak investovat čas do blogu zřejmě nemá moc cenu. Máme tu reklamní kampaně plné akčních nabídek a zbytek nás zdržuje a snižuje efektivitu. Pokud by se fanouček prodíral příspěvky, tak uvidí stejně jen slevy.

Naproti tomu značka si snaží fanouška hýčkat. Vytváří pro něj nekonečné množství obsahu, které může od rána do večera nerušeně procházet. No a na tohle je prostě nejlepší blog. Na rozdíl od sociálních sítí nabízí prakticky neomezené množství jak obsah pohodlně dostat k fanouškovi.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *