Zvýšení návštěvnosti stránek 7 nezbytných tipů

Budování úspěšného webu je náročné. Musíte vytvářet kvalitní obsah, kteří budou návštěvníci pravidelně číst a věnovat i dostatek času optimalizaci. Do toho je ale třeba myslet i na propagaci. Ten kdo není vidět prostě neprorazí. A když na vás nikdo neupozorní prostě to musíte udělat sami.

1. Mluvte o vašich stránkách

Pokud o vašich stránkách nebudete mluvit můžete propást spousta možností propagace. Lidé z vašeho okolí jsou daleko solidárnější než ti neznámí. Pokud uvidí s jakým nadšením o svém novém projektu mluvíte přijdou se nejen podívat, ale rádi i informují své známé přes sociální sítě. Právě takto můžete získat své první sociální signály a zpětné odkazy.

2. Buďte v kontaktu se svou komunitou

Sociální život na internetu se dělí na ten s přáteli a komunitou. Čím dříve si to uvědomíte a ujasníte tím lépe pro vás. Stejně jako v reálném světě můžete být znám jako „ten co vlastní obchod“ můžete i na internetu být „ten co vlastní eshop“. Pokud bude tedy třeba komunita, kterou navštěvujete probírat nějaké práva a povinnosti prodejce neváhejte přispět „ze mých zkušeností provozovatele … můžu říct“. A je to už máte reklamu, zpětný odkaz, budujete si jméno a značku.

Nejhorší co můžete udělat je nezmínit svůj projekt. Nesmíte se za něj stydět. Pokud u něj je nějaký problém anebo naopak se podílel na vašich zkušenostech zmiňte jej. Mluvte o něm.

3. SEO

SEO se nevyplatí podceňovat. I pokud mu nevěříte, bojujete proti němu, tak stejně můžete vždy udělat alespoň základní věci pro vyhledávače. Registrujte se v Google nástrojích pro webmastery, vytvořte si sitamp.xml a nahrajte jej. Vyplatí se používat takzvané hezké URL, které obsahují nadpisy. Dbát na title a description. Tyto naprosté základy by měl udělat každý webmástrer. Návštěvnost z vyhledávačů za to stojí.

4. Analyzujte co návštěvníci chtějí

Pro většinu majitelů magazínů a blogů končí jejich práce u vytvoření obsahu. Přitom pak by mělo následovat analyzování návštěvníků na stránce a vyhodnocování z dat návštěvnosti. Pokud zjistíte, které prvky na stránce nejsou využívané můžete je nahradit jinými, anebo vše přeuspořádat tak, aby to co naopak dobře funguje bylo nejvýš.

Pokud si zaznamenáte vše co uživatelé hledali uvidíte co chtějí. Například některé informace o kterých píšete se mohou stát dlouhodobou záležitostí a lidé je k vám opakovaně budou chodit hledat. Například článek, co všechno je třeba vyplnit pro úspěšné přiznání k dani z příjmu budou lidé každý rok číst. Můžete tak odkaz na tento článek v nejrušnějším období hodit na horní část stránky, anebo umístit na něj odkaz z hlavní stránky.

Tyto informace vám také pomohou k dalšímu budování webu. Na jejich základě můžete rozšířit váš web o další sekce. Například pokud budou hledat pořád článek jak něco spočítat, prostě si uděláte online kalkulačku a dáte jí návštěvníkům k dispozici.

5. Pomozte návštěvníkům si vás zapamatovat

Pokud k vám návštěvník zabloudí náhodou měl by si vás nějak zapamatovat. Některé weby třeba při čtení článku vyhazují na návštěvníka malé popup okno, které mu nabízí zadat email k odběru novinek. Ačkoliv je tato metoda poměrně rozšířená v zahraničí, našince spíše může vystrašit. Ovšem mít dobře viditelný tlačítka sledujte nás na sociálních sítích anebo uložte si nás do záložky nemusí být na škodu. Chce to znát svého návštěvníka a vědět jak přistupuje na váš web. Například pokud máte technicky zaměřený web a přijde k vám návštěvník z Twitter musíte mu to Twitter tlačítko zvětšit a na konci článek dát další ještě větší. To je sice trochu přehnané, ale občas to funguje. Vyzkoušejte.

6. Čím víc akcí tím větší šance že se vrátí

Existuje hodnota, která se nazývá Bounce rate.

Bounce rate (zkráceně BR) anebo také exit rate (česky procento opuštění stránek) je poměr návštěv, které opustí stránku k celkovému počtu návštěv stránky. Tedy procentuální vyjádření lidí, kteří opustí web po shlédnutí jen jedné stránky. Ve své podstatě vyjadřuje jak stránka zaujme návštěvníka, aby pokračoval v procházení webu.

http://seopedia.cz/wiki/Bounce_rate

Ten je důležitý, protože ukazuje jak si vedete v tom jak zaujmout návštěvníka. Pokud je 100 %, hned odejde není to dobré (samozřejmě záleží na více faktorech, třeba jednostránkový web s tím moc nenadělá). Může to ukazovat, že nemáte na stránce co dalšího návštěvníkovi nabídnout anebo to nevidí. Proto také magazíny používají „Další zajímavé články“, „Mohlo by vás zajímat“ a eshopy zase „Akční zboží právě dnes…“, „Lidé co kupují tohle koukají i na …“ atd.

Pokud máte návštěvníkovi co nabídnout tak mu to nabídněte. Čím více času stráví na vašem webu tím je větší šance, že se vrátí.

7. Tlačítka sociálních sítí

Každý má na internetových stránkách tlačítka sociálních sítí. Nepodceňujte jej. Jsou k tomu hned dva důvody. Jednak tím usnadníte návštěvníkům podělit se o váš obsah, ale také lidem připomenete, že jsou jsou tu nějaké sociální sítě a mohli by je třeba použít.

 

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *