Za jaké nesmysly se nejčastěji vyhazují peníze v online marketingu

I přes velkou osvětu odborných magazínů a profesionálních firem zabývajících se online marketingem, stále Češi utrácí za nesmysly, které jsou jim často předkládány jako zaručený způsob posílení značky a získání nových zákazníků. Probereme si nejběžnější lákadla a prakticky, které často hraničí až s podvody.

Zaručené pozice ve vyhledávačích

Pokud vám dorazí na email návrh, že vám někdo zajistí první pozice ve vyhledávačích, tak se jedná z největší pravděpodobností o podvod. V některých případech jsou také nabízeny první pozice na slovní spojení, které nikdo nehledá a nemají takřka žádnou konkurenci. Z obou návrhů většinou nikdy nic mít nebudete, maximálně potíže. Garantovat totiž ve vyhledávačích nelze nikdy nic. Jednak se výsledky pravidelně mění v závislosti na stále vznikajícím novém obsahu, který ovlivňuje ten současný a dále je třeba počítat s personalizací, tedy úpravou výsledků podle toho co vlastně konkrétní uživatel hledá.

Mezi oblíbené podvůdky také patří garantování udržení pozic. Dostanete návrh, že se vám někdo postará o udržení současných pozic pomocí SEO a pokud se mu to nepovede, tak nic nezaplatíte. Samozřejmě nabízející klidně nemusí nic dělat. Jestliže se výsledky zhorší tak s vámi většinou přestane komunikovat, pokud se pozice udrží tak obdržíte fakturu.

Zápis na silném/autoritativním katalogu

Nabídky na zápis v katalogu, který „může“ posílit vaše pozice ve vyhledávačích dostává každý podnikatel pravidelně. Občas chodí dokonce i poštou a tváří se jako faktura. Po zaplacení se upíšete k pravidelnému obnovování zápisu i na další roky. Cena jde často do tisíců a efekt je nevalný. Ačkoliv se často u SEO dá něco jen těžko hodnotit, tak zápisy v katalogu, který nespadá do portfólia služeb daného vyhledávače (firmy.cz, Google Places), nemají valného užitku. Dokonce mohou i uškodit.

Je dobré se na podobné nabídky připravit a nejlépe je ignorovat, často jsou však maskovány jako různé rejstříky. Tváří se oficiálně a jejich název je zaměnitelný s těmi státními. Využijte vyhledávání a zkuste najíte reakce na podobné zápisy na internetu pokud si nejste jistí. Vždy buďte skeptičtí.

Nákup fanoušků na sociální sítě

Tento nešvár se rozmohl před pár lety s růstem Facebook. Různí výtečníci vás osloví s nabídkou, že vám přivedou nové fanoušky na sociální sítě. Pokud jim zaplatíte (obnosy jsou často dosti nízké), tak fanoušky opravdu obdržíte, ovšem jedná se převážně o neaktivní účty, popřípadě roboty. Většina z nich má samozřejmě náhodně generované jména a „domov“ v Asii.

Nejhorší na tom není, že za ně zaplatíte peníze, ale že vám mohou poškodit profil. Pokud totiž vaše stránka má převážnou část fanoušků v Asii, tak může algoritmus sociální sítě jí vyhodnotit jako že na tuto část světa cílí.

Pokud vás zajímá jak technicky funguje získávání návštěvníků, tak se jedná o výměnné sítě. Ty fungují na principu já sledují tvoji stránku, ty zase moji. Aby se to zjednodušilo, tak za sledování určité stránky dostanete kredit a ten můžete utratit za to, že někdo bude sledovat tu vaši. Tyto kredity se pak dají nakoupit. Takže to co kupujete je vlastně tato služba jen přes prostředníka.

Nákup předražených domén

Tomuto problému se věnuje občas televize a pravidelně se objevuje i v novinách. Přijde vám naléhavý email, kde vám nějaký „poctivec“ sděluje, že si u něj chce někdo registrovat doménu s vaším názvem jen jinou koncovkou (.com, .eu, .net, .org, .biz). Náhodou to kontroloval a zjistil, že .cz máte vy a tak vám jí nabízí přednostně. Cena je v tisících korun za rok.

Samozřejmě takováto služba je naprostý nesmysl. Dokud je doména volná může si jí kdokoliv registrovat u desítek firem v Česku a tisíce zahraničí a nikoho se nebude ptát. Pokud platíte kartou tak vše proběhne během několik vteřin. Výše uvedené domén se navíc pohybují v jednotkách stovek korun. Rozhodně nejdou do tisíců.

Pro převážnou část lidí a firem stačí .cz doména. Ti kdo přemýšlí o nějaké nadnárodní expanzi by si měli pořídit .eu (doména EU), .com (nadnárodní doména) a pak národní doménu země v které podniká. Ostatní nejsou potřeba.

Je velice nepravděpodobné, že by vám více domén přineslo více návštěvníků. Občas lidé udělají překlep, ovšem pokud něco konkrétního hledají, tak si to najdou.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *