Už dlouhou dobu zde nevyšlo nic o SEO. Zkusíme to trochu napravit a připravit takový menší seriál o SEO strategiích, které fungovaly. Každá vychází z trochu jiného pohledu a problematiky. Případně popisuje jiné řešení.
1. Analýza webu – začínám vždy analýzou webu. Je třeba dohledat chyby na už existujícím webu. Dá se k tomu využít jednoduchý crawler, který projde web a zkusí je objevit. Soustředím se nejen na 403, 404 a 500, ale i chybějící obrázky, pokud je web na HTTPS, tak zdroje stahující z HTTP apod. Než se do něčeho pouštím je nutné mít doma uklizeno.
2. Studie klíčových slov – je dobré vědět na jaká klíčová slova chci cílit. Podle toho pak můžu upravit stávající texty anebo napsat nové.
3. Kdo s námi soupeří – vždy koukám na konkurenci a co jim funguje. Také záleží na rozpočtu. Někdy nejsou peníze na ty nejlepší klíčová slova a je lepší zaměřit se na long tail.
4. Přidat web do Google Search Console – Tohle je základ. Potřebujete co nejdříve najít problémy s vašimi webovými stránkami, které vidí Google Také můžete zjistit že máte už delší dobu nějakou penalizaci, kterou je nutné řešit. Google Search Console je nutné pravidelně sledovat. Tento nástroj pomáhá při problémech týkajících se názvu, metadat, problémů na webu, problémů s procházením a indexováním.
5. Přidání a nastavení Google Analytics – Když si myslíte že už máte hotovo, tak ve skutečnosti teprve začínáte. Je třeba sledovat jak probíhají návštěvy, uživatele, zobrazení stránek, průměrnou dobu strávenou na stránce, bounce rate. Všechny tyto věci vám pomohou zlepšit cílení a zdokonalit webové stránky. Důležitá je i snadná čitelnost obsahu, interní prolinkování a anchor texty. To musí fungovat nejen kvůli vyhledávačům.
6. URL, Title Tag – Všechno co uživatel vidí ve výsledcích vyhledávání je důležité. Je tomu nutné věnovat patřičnou péči. Často se zapomíná na Meta Description. Ačkoliv si vyhledávače vytváří vlastní v některých případech po něm mohou sáhnout.
7. Hodnotný, bohatý a dobře zpracovaný obsah – U psaní textu je nutné brát ohled na klíčová slova, ať si říká kdo chce co chce. Ovšem text jako celek musí mít smysl. Aby nebyl moc nudný a uživatel se hned nevrátil je dobré jej rozdělit na menší části. Využijte všechno co vám dnes HTML nabízí. Nadpisy, různé formátování, multimédia, interní/externí odkazy a staré dobré odkazy v rámci jedné stránky (kotvy). Pozor na kopírovaný (duplicitní) obsah.
8. Vhodné nadpisy – Ačkoliv nadpisy si řeší vyhledávače po svém je lepší se držet zaběhnutých standardů. Tedy jeden hlavní (H1), menší (H2) a podnadpisy (H3). Nadpisy i podnadpisy nemusí dělat krátké. Delší 8 – 12 slov se někdy osvědčí více.
9. Alt tagy – každý obrázek by měl mít svůj popisek. Chytrá Google umí pochopit z formátování a okolního textu o čem je obrázek.
10. Interní odkazy – návštěvníkům velmi pomohou interní odkazy, které propojí obsah. Obsah na který nevedou odkazy, popřípadě jsou někde hodně zahrabané bude mít problém získat dobré pozice. Inspirujte se z wikipedie.
11. Pravidelný nový obsah – Pokud budete doplňovat nové texty pravidelně, postupem času jich bude tolik, že pokryjí větší množství klíčových slov, zvláště long tailů. Popřípadě objevíte úplně nové, na které zjistíte že se vám vyplatí cílit. Nový obsah se také dobře sdílí přes sociální sítě a případné diskuze. Což jdou odkazy a další signály pro vyhledávače, že váš obsah za to stojí.
12. Sitemap.xml a robots.txt – Vyhledávače často tvrdí, že je nepotřebují, dokonce že je někdy i ignorují. Ovšem sitemap.xml je rozcestníkem k novému obsahu a robots.txt zase může pomoct pokud roboti dělají neplechu.
13. Guest posty – starší metoda na získávání zpětných odkazů. Funguje ale pořád. Pokud se máte o co podělit s ostatními, můžete své myšlenky, nápady anebo připomínky publikovat prostřednictvím dalších webů. Samozřejmě s odkazem na váš web. Toto byste měli dělat i kvůli hledání nového publika.
14. Sociální sítě – Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Google+, YouTube a spousta dalších. Je s nimi hodně práce, ale může to stát za to. Jednak přes ně získáte nové zákazníky a fanoušky, ale také mohou pomoct při rychlé indexaci vašeho obsahu. Dopad na SEO je ovšem stále sporný.
15. Pokud můžete cilte lokálně – Trendem posledních let je lokální cílení. Pokud vaše podnikání se vztahuje na určitou oblast tak na ní určitě cilte jak to jen jde. Dobré je k tomu využít Google firemní zápisy + Google plus a Firmy.cz. Tohle nejsou další katalogy ale projekty přímo vyhledávačů, kterým dávají velkou váhu. Pořádně na profilech zapracujte. V rámci dané lokality pak můžete dosahovat lepších výsledků než konkurence, která cílí plošně.
16. Kvalitní odkazy – bez kvalitních odkazů to bohužel zatím nejde. Musíte sehnat autoritativní. Ideální je pokud o vašem podnikání napíše lokální magazín, bloger anebo městské online noviny. Spousta podnikatelů často sponzoruje různé projekty města nebo neziskovek a vyžaduje odkazy na jejich stránkách. Tyto stránky mívají velkou autoritu protože na ně odkazují státní weby.