Díky RSS (Rich Site Summary anebo Really Simple Syndication) mohou čtenáři odebírat vaše články do svých čteček. Nemusí tak každý den navštěvovat vaše stránky, zdali jste nenapsali něco nového. Navíc RSS feed obsahuje různá meta data jako je datum publikování anebo jméno autora. To se hodí pokud odebíráte RSS feed z velkého média, ale čtete jen určité autory. RSS také využívají různé agregátory obsahu, které často díky hodnocení jednotlivých článků komunitou mohou ušetřit čas.
WordPress vám dává na výběr zdali chcete prostřednictvím RSS sdílet jen prvních pár vět anebo celý obsah. Vliv na to, co se zobrazí má i tag more. Ačkoliv je pro čtenáře jistě pohodlnější odebírat celé články, bloger se vystavuje určitým rizikům.
Čtenář není návštěvník
Pokud si někdo váš článek přečte aniž by navštívil web, což moderní čtečky umožňují, tak článek sice splnil účel, ale přišli jste o návštěvníka. Nezapočítává se do návštěvnosti a nemáte přehled o tom zdali se mu článek líbil anebo ne. U návštěvníků pomocí nástrojů jako Google Analytics snadno zjistíte kolik času stráví čtením konkrétních článků, jestli hned odejdou anebo se kouknou na další obsah. Jednoduše řečeno přijdete o možnost zjistit co se vašim čtenářům líbí. V neposlední řade, také nemáte možnost jim zobrazit reklamu, která vám vydělává na provoz stránek.
Zloději obsahu
RSS nepoužívají jen návštěvníci. Je to nejjednodušší způsob jak někomu ukrást obsah. Spousta lidí si myslí, že obsah v RSS je zcela zdarma a souhlasíte s jeho publikováním. Váš obsah se tak může kompletně v nepozměněné podobě objevit na velkých webech, které takto „vykrádají“ blogy a magazíny. Často je navštěvují roboti vyhledávačů pravidelně a několikrát za den, takže zatímco čekáte na zaindexování vašeho článku, jeho ukradená kopie už může být dávno ve vyhledávačích. Vzhledem k tomu, že vyhledávače nemají rádi duplicitní obsah, tak ten váš skončí někde v propadlišti indexu, protože jej budou používat za kopii.
Další interakce
Návštěvníci jsou za dobrý obsah vděční. Po přečtení mají tendence komentovat článek anebo jej sdílet na sociálních sítích. Komentáře vedou k opakovaným návštěvám článku kvůli čekáním na reakci, sdílení zase k příchodu nových návštěvníků. Obojí je důležité pro budování komunity. Pokud však předáte kompletně celý obsah jen přes RSS, o vše se můžete připravit. Čtenář takto ztrácí propojení s webem, autorem i komunitou. Prostě si někde v tichosti přečte článek a o více se nestará.
Ačkoliv toho RSS umí poměrně hodně, přeci jen jdou do něj vkládat obrázky, odkazy i multimédia, nikdy nebude tak atraktivní jako součást webu, kde jste si dali záležet s volbou vzhledu a rozmístění jednotlivých prvků.
Na závěr určitě stojí za to zmínit, že existují i lidé, kteří RSS využívají protože musí. Pokud je váš web plný prvků, které jsou náročné na zobrazení (multimediální reklama) anebo prostě jejich zařízení nezvládá například javascript, který je pro ovládání nutný, je jejich jedinou možností. Myslete proto i na ně, aby plný přístup k obsahu přes RSS nepotřebovali.