Jak klientovi vysvětlit co je to ten WordPress a jaké má výhody?

Pokud vytváříte weby na WordPress, většina vašich zákazníků se určitě ptá, co to vlastně je. Ostatně v patičce jejich nového webu, který si určitě do detailů prozkoumají, leží odkaz na wordpress.org. Zvláště ti, kteří začínají mohou být vysvětlováním toho co je WordPress poněkud zmateni.

Víme, že WordPress je redakční systém. To ale běžnému uživateli toho moc neřekne. Můžeme místo toho zkusit redakční systém na správu obsahu. Tohle občas pomůže, protože už to zní odborněji, jakože toho umí víc. Navíc je tam známé slovíčko obsah.

Klient většinou chce nějakou webovou prezentaci. Jestliže je statická, zvažte zdali je WordPress opravdu nutný. Pokud se má obsah anebo funkčnost měnit či rozšiřovat, už je potřeba něco více než jednoduchou stránku, tedy text vložený do šablony. Právě tohle by měl obsahovat váš popis a vysvětlení, proč právě WordPress v návaznosti na jednotlivé požadavky klienta.

Váš zákazník musí pochopit, že on sám chce něco více než statický leták na internetu. Proto je třeba nějaké řešení pro správu obsahu. Buď se dá udělat velice drahé na míru anebo použít už hotové open source. Pojmu open source je lepší se občas vyhnout. Někteří zákazníci si to vyloží jako, že jejich web bude přístupný pro 3tí stranu.

Můžete zkusit označit WordPress za kostru se spoustou funkcí. Moc to ale nezjednodušujte, protože za údržbu snadných věcí se moc neplatí a navíc by vašeho zákazníka mohlo napadnout, že se o vše postará sám.

Někteří vývojáři mluví o WordPress čistě jako o řešení. Snadno pak můžete použít argumenty jako: „Toto řešení využívá 26 % ze všech stránek na internetu.“, „Toto řešení se snadno může rozšiřovat podle aktuálních potřeb.“ apod.

Jestliže mluvíte s někým, kdo má dostatek znalostí, ovšem už je několik let z oboru, může vám položit otázku: „Proč právě WordPress“ popřípadě horší variantu „Není to zbytečně moc?“ Tady je načase obhájit vaší volbu a vytáhnout tři silné argumenty.

Šablona – systém šablon u WordPress je jednoduchý a zároveň toho umí celkem dost. Vyměnit šablonu anebo jí upravit není problém. Různé stránky či posty mohou mít odlišnou atd. Jejich hlavní výhodou v dnešní době jsou cena a čas, které často rozhoduje. Pořídit si novou už hotovou je otázkou často minut. Výběr je přitom dostatečný. Zároveň díky konkurenci, tedy hojné nabídce se dají sehnat za pakatel.

Pluginy – většinou není třeba vytvářet novou funkcionalitu na míru. Seženete prakticky plugin na všechno, anebo upravíte už existující. A i pokud byste to co potřebujete nenašli, můžete si plugin snadno napsat a implementovat. Odpadají problémy s kompatibilitou, zvláště zpětnou. Tomu porozumí i zkušenější vývojář, který se na současná řešení dívá s despektem.

API – v dnešní době je zcela běžné, že si mezi sebou aplikace povídají. Je jedno jestli ta v počítači, na serveru anebo v mobilu. Díky API není problém propojit rozličné aplikace a služby s webem.

Je třeba si uvědomit, že WordPress je postaven na kompatibilitě a rozšiřování, o čemž si často většina řešení na míru může nechat jen zdát. Když odpadne jeden programátor, snadno jej nahradíte jiným, aniž by strávil týdny nad dokumentací.

Spousta klientů bývá většinou rozpačitých, když jim začnete vyprávět jak je open source zdarma a co všechno umí. Snažte se být v tomto věcní a zbytečně si nekomplikujte život.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *