Zvýšení návštěvnosti webu pomocí přidané hodnoty

Publikujete na svém blogu či magazínu zajímavé články ale návštěvnost stále neroste? Možná je načase zamyslet se nad tím, dát vašim čtenářům více než konkurence.

Internet roste neuvěřitelnou rychlostí. Vytvořit si vlastní blog je v dnešní době otázkou minut. Existuje velké množství služeb zdarma, které jsou k tomu určeny. Psát o specifickém tématu dnes také není automatickou výhrou, protože najedete další desítky lidí, kteří se věnují tomu samému. Pokud nemáte zkušenosti s marketingem a propagací jen stěží dokážete svůj obsah doslova protlačit před ostatní. Chce to tedy někoho kdo by vám v tom pomohl.

Komunita

Pokud kolem vašeho webu začne vznikat komunita máte na půl vyhráno. Už na to totiž nebudete sami. Získáte zpětnou vazbu, která vám pomůže odstranit překážky pro čtenáře, tipy na nové články a také fanoušky, kteří se rádi podělí o zajímavý obsah, který pro ně připravíte.

Jak ale čtenáře přeměnit komunitu?

Přidaná hodnota

Pod pojmem přidaná hodnota si každý představí něco jiného. Společné však je, že musí přinést čtenáři důvod se na web vracet. Důvod proč čtenář otevře nejdříve váš web a pak teprve konkurence.

Přidaná hodnota může tak být použitelnost, lepší obsah anebo třeba jen nějaká maličkost, kterou si často ani neuvědomujete. Přijít na to, nemusí být jednoduché. Stačí jedna malá změna a docílíte neuvěřitelných věcí.

Samozřejmě díky zkušenostem existují doporučení a postupy, které pro většinu webů fungují. Takže se občas vyplatí se porozhlédnout po inspiraci.

Diskuze a komentáře

Pokud chcete opravdu něco dát komunitě, tak základem je možnost vyjádřit svůj názor. V dnešní době je i pro největší hráče na trhu nemyslitelné nepoužívat diskuze pod článkem. Lidé se chtějí vyjádřit, napsat svůj názor. To je základ pro vznikající komunitu. No a také to přináší více impresí, což ocení inzerenti, kteří kupují reklamu.

Důležité je zvolit i vhodnou formu komentování. V současné době se preferuje zvláště vláknová, která ulehčuje diskuzi mezi jednotlivými čtenáři. Dále se osvědčila i možnost hodnocení jednotlivých komentářů a v horní straně zobrazování těch nejlepších.

Hodnocení článků

Možnost interakce je u komunity důležitý. Přitom hodnocení článku není zas tak náročnou záležitostí. Ať už zvolíte hvězdičky či palce zjistíte co se komunitě libí. Velkou výhodou přidávání interaktivních prvků je také zvyk komunity je používat. Jestli klikají na ikonky, nebude pro ně problém kliknout i na ikonku sdílení na sociálních sítích, kterou umístíte hned vedle.

Hlasování

Lidé rádi hlasují. Zvláště pokud jsou odpovědi pro ně vystihující a zábavné. Češi mají smysl pro humor, nebojte se proto i do hlasování přidat náznak ironie a sarkazmu. Není nad to si po přečteném článku dobře zahlasovat, napsat hezký komentář a když už je člověk v tom tak i zasdílet na sociálních sítích. Přece o zábavnou diskuzi a hlasování nepřipravím své kamarády.

Zbavte se překáže

Pokud chcete něco dávat komunitě navíc nesmíte jim zároveň házet klacky pod nohy. Vyhněte se tedy používání captcha kódů, podmínkám registrace a nutnosti vyplňování některých položek. Při komentování opravdu nepotřebujete emailovou adresu přispěvatele, ani nemusí odkazovat na existující doménu, dokonce ani nemusí mít reálné jméno. Někdo chce napsat jen komentář a nic víc. Například u upozornění na chybu v článku nepotřebujete znát nic víc, než kde se chyba nachází.

Doplňujte obsah podle komunity

Chcete konkurenční výhodu v kvalitě článku? Tak naslouchejte komunitě a doplňujte informace v článku podle toho, co píše. Je naprosto běžné, že někdo s přispívajících je chytřejší anebo informovanější než vy. Tak proč toho nevyužít? Doplňte jeho informace do svého článku. Pokud zprostředkováváte informace nemusí to končit publikováním článku. Právě naopak, může to být jen začátek jednoho hodně dobrého.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *