Jak správně smazat stránku

Většina webů starý obsah neaktualizuje ani nemaže. Prostě ho nechají zapadnout někam do zapomnění a dále se o něj nestarají. To však není vždy ideální. Pokud například máte encyklopedii jako je wikipedia, je třeba obsah aktualizovat anebo u katalogů zase promazávat. Bobtnající firemní prezentace také není ideální. Některý starší obsah může být pro potenciální zákazníky matoucí. Někdy je lepší prostě starý obsah smazat. Ovšem jak to udělat, aby to nevadilo jak návštěvníkům tak i vyhledávačům.

Hlavně se vyhnout 404

404 je kód pro stránka neexistuje.

Pro návštěvníka není nic horšího, než když s očekáváním přijde na nějakou stránku a obsah, na který se tak těšil, prostě už není k dispozici. Ovšem občas se to stane při špatně zadané adrese anebo překlepu. Na tento okamžik byste měli být připravení a chybou stránku 404 mít optimalizovanou. Rozhodně by se však neměl dostat návštěvník na stránku 404 úmyslně.

Pro vyhledávače je 404 chybou a tak k ní i přistupují. Nejdříve vám důvěřují, že se opravdu jedná o chybu a brzy jí opravíte. Postupem času takovouto stránku odstraní z indexu a pravidelně testují jestli nebyla chyba opravena. Mimochodem hodně chyb 404 může u vyhledávačů vzbudit podezření, že váš web nefunguje.

Smazáno navždy 410

410 je kód pro stránku obsah byl úmyslně smazán.

V některých případech obsah mažete, protože už není relevantní a nechcete aby jej někdy už někdo našel. Vyhledávače u kódu 410 postupují odlišně než u 404. 404 považují za chybu, zatímco 410 za vzkaz, že obsah byl úmyslně smazán. Nemají tak důvod jej mít nadále zařazený v indexu.

Co s lidmi, kteří se přesto na takovouto stránku dostanou? Například přes zapomenutý odkaz na nějakém diskuzním fóru? Slušně oznamte, že obsah byl odstraněn, protože již nadále není relevantní. Nabídněte návštěvníkovy alternativní informace.

Přesměrování 301

301 je kód pro stránku obsahující přesměrování.

Tento kód se vetšinou používá pokud jste obsah přemístili. Ovšem dá se použít například i u slučování obsahu anebo kompletním předělání obsahu.

Například pokud se firma zabývá nějakou službou a najednou jí spolkne jiná velká firma. Ta si jí zařadí do svého portfólio pod vlastní upravenou značkovou. Na stránce velké firmy vytvoříte text o koupi menší firmy a co se s ní teď děje. Na stránku menší koupené firmy, pak dáte přesměrování na velkou firmou. Ideálně zde můžete využít kotvu, která bude odkazovat přesně na nový text. Kotva je odkaz obsahující #, který nascrolluje okno prohlížeče na určitou pozici na stránce. Hojně se využívá například na wikipedii.

Závěr

Samozřejmě ideální by bylo pokud by se obsah vlastně ani mazat nemusel. Pouze by se přesunul jinam. Což samozřejmě můžete udělat pomocí nějakého archivu. Případně jej připojit k jinému obsahu. Pokud už mažete, tak pořádně přes 410.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *