Návštěvnosti z vyhledávačů se věnuje SEO – Search engine optimization (česky optimalizace pro vyhledávače). Rozlišuje se na on page (na vlastní stránce) a off page (mimo vlastní stránku). Účelem je udělat stránky pro vyhledávače lépe čitelné a posílit autoritu webu.
SEO Obecně
- 5 tipů co dělat, když vyhledávače neposlouchají
- Proč byste se měli zajímat o rychlost načítání stránek
- Proč používat SEO pluginy pro WordPress
- Z vyhledávače nechodí návštěvníci? Žádný problém!
SEO pro Seznam
Český Seznam je už po mnoho let ekvivalentem internetu pro mnoho běžných uživatelů. Stalo se zvykem po zavedení internetu nastavit právě Seznam jako domovskou stránku. Velké množství lidí má také na Seznam svou první emailovou schránku. Zvláště u méně technicky nadaných lidí, tak má Seznam značnou podporu. Nezanedbatelná část těchto lidí přes něj přichází na komerční stránky nakupovat a důvěřuje mu. V současné době se odhaduje, že s Google mají trh rozdělený napůl, ačkoliv některé průzkumy preferují spíše jeho konkurenta.
SEO pro Google
Google je největším vyhledávačem na světě. V porovnání s českou konkurencí prochází a indexuje, zvláště menší stránky rychleji. Využívá také personalizované vyhledávání, které upravuje výsledky podle zájmů uživatele. Ty shromažďuje ze svých služeb. Jeho další silnou zbraní je cílení výsledků na konkrétní lokalitu. Pokud hledáte například restauraci, doporučí vám právě tu v okolí. Google se v posledních letech silně zaměřuje na optimalizaci výsledků pro mobilní zařízení. Preferuje tak responsivní stránky, které se dobře zobrazují na různých velikostech displeje. Sleduje také rychlost načítání.