V minulém díle jsme se podívali na takovou obecnou taktiku či spíše doporučení jak dosáhnout dobrých pozic. Dnešní SEO strategie je postavena na odkazech a zvedání autority webu pro vyhledávače. Funguje podle hesla – když se o mě bude mluvit, určitě stojím za to být na předních místech.
Autoritativní zpětné odkazy jsou už několik let tím nejlepším, co můžete Google nabídnout. Poskytnou dobrou podporu pro dobré pozice na dlouhou dobu. Jenomže nevytváří se zrovna dvakrát jednoduše. Mohou být velice nákladné, případně se nemusí dát vždy koupit.
Základem pro získání autoritativních zpětných odkazů je dobře si rozplánovat tvorbu obsahu. Musíte mít ten správný obsah publikovaný v rozumném rozmezí. Nebavíme se tady o nějakém béčkovém obsahu, který může vznikat jako na běžícím pásu, ale kvalitě, která stojí čas. Takovýto obsah stojí nejen za přečtení, ale i sdílení. Musí být natolik unikátní, že jej lidé budou doporučovat známým, protože jsou hrdí na to že jej našli.
Mezi tento obsah patří například velice podrobné recenze, detailní návody, studie postavené na vlastním výzkumu anebo i investigativní reportáže. Jedná se tedy o obsah, kde velkou část tvoří nějaký vlastní výzkum a zkušenosti.
Podklady pro výše uvedený obsah většinou trvá získat. Například zpracování a vyhodnocení dat něco zabere. Pokud oslovíte firmy s anketami, tak nedopoví hned ale může jim to trvat i týdny, často je budete muset oslovit znovu a vysvětlit jim, že stojí za to na anketní otázky odpovědět. Takže je třeba plánovat.
Měli byste plánovat tak, aby nový obsah zasáhl co největší publikum. Například recenze na elektroniku, kterou si lidé kupují na vánoce, potřebujete mít ještě před začátkem sezóny. Své čtenáře také můžete průběžně informovat o blížícím se článku a ptát se jich, co by chtěli vědět, jakým testům máte výrobek podrobit atd. Spousta autorů tak pracuje s nějakým Obsahovým kalendářem. Ten také využijete pro tvorbu autoritativních zpětných odkazů.
Takže víte, co plánujete a kdy to vyjde. Průběžně se tak můžete ptát a informovat čtenáře a hlavně potenciální čtenáře. Své publikum tak krom sociálních sítí můžete oslovit i přes diskuzní fóra. Když založíte téma o svém plánovaném článku, tak často získáte zajímavou zpětnou reakci. Ta vám pomůže k vytvoření kvalitnějšího obsahu, ale také je to dobrý základ pro první kvalitní zpětné odkazy. Navíc vlákno, které má hodně příspěvků na často používaných systémech pro diskuzní fóra (bbPress, vBulletin, phpBB), je pro vyhledávače zajímavé. Vědí jak tyto fóra fungují a sledují aktivitu. No a v konečném důsledku, když do vlákna pak přidáte odkaz na finální článek nevypadá to jako pokud o linkbuilding.
S takto kvalitním obsahem se dá prorazit i na online magazínech. Pokud budou vaše zjištění dostatečně kvalitní rádi je přetisknou jako shrnutí. Přeci jen cílí na masy a nemají většinou chuť všechno přepisovat. Udělají výtah o pár set slovech a dají na vás odkaz. Pro zvýšení efektivity se v posledních letech používají u výzkumů infografiky. Prostě grafické a často velice líbivé shrnutí statistických informací. Infografiky hodně přebírají i blogeři, kteří na nich staví své úvahy.
Zajímavé jsou v tomto případě i guest posty, neboli články které napíšete svým jménem u někoho jiného. Něco jako hostování na jiném blogu či magazínu. Samozřejmě s odkazy na váš web. V poslední době o tento druh publikování trochu upadá zájem, protože Google se vyjádřil, že se mu moc nelíbí. Velice oblíbené jsou však rozhovory, které stále letí. Rozhovor na téma vašeho výzkumu je však stále in. Chce to jen vhodně nabídnout vašemu publiku přes sociální sítě: „Pokud by měl někdo zájem o bližší informace, anebo zjednodušenou verzi, rád poskytnu rozhovor. :)“ (nezapomínejte na smajlíky).
Takto kvalitní obsah se nebojte pravidelně sdílet přes sociální sítě. Pokud je aktuální tak si najděte po nějakém tom měsíci čas a znovu jej nasdílejte. K tomuto se také hodí zmíněný Obsahový kalendář. Když je zrovna klid, můžete sdílet starší obsah a nepřekážet si. Na sociálních sítích většinou zájem o příspěvky rychle upadá, takže vyplnit si třeba 3 příspěvky za den není jednoduché.
Kvalitní obsah se dá dobře prezentovat na různých konferencích. Mnoho z nich shání přednášející. Už hotové články vám poslouží jako reference. Obsah stačí převést do přednášky. Zvláště u unikátních témat je poptávka poměrně velká. Pak už to jde samo. Stránky konferencí, kde je seznam přednášejících většinou automaticky odkazují na osobní web a sociální profily. Na konferencích často bývají blogeři, kterým můžete poskytnout další informace a oni je předají svým čtenářům.
Převeďte obsah na video. V některých případech jde téma článku celkem rychle a jednoduše převést do videa. Jindy můžete udělat svému obsahu takový filmový trailer. Videa se daleko lépe sdílí přes sociální sítě, mají větší dosah. Dále tím že je nahrajete na k tomu určené služby jako je třeba YouTube, tak získáte další odkazy.
Prostě soustředit se na autoritativní odkazy může být z dlouhodobého hlediska lepší SEO strategie než cokoliv jiného. Samozřejmě nepomůže pokud máte na stránce nějaké chyby, které zabraňují robotům vyhledávačů dělat jejich práci.