Linkbuilder je člověk, který tvoří odkazy. Hmm možná trochu jinak, linkbuilder je člověk, který tvoří prospěšné odkazy. To už je lepší. Ale stále to není dost dobré. Co třeba linkbuilder je někdo kdo propojuje na internetu stránky, tak aby přes ně proudili návštěvnicí. To už by se dalo.
Ve skutečnosti to však tak jednoduché není. Linkbuilding je ve své podstatě textová reklama. V ideálním případě odkaz neberou návštěvníci jako reklamu, ale řekněme třeba doporučení. Linkbuilder by tak měl umět vhodně doporučovat stránky. To je celkem dobrý začátek.
Tam kam se odkaz dá umístit jednoduše, tam už jich je spousta a často nevalné kvality. Většinou je návštěvníci ignorují. V horším případě se na ně bojí kliknout, protože nevědí na jaké hrůzy narazí. Podobně se na tuto problematiku dívají i vyhledávače. Opravdu chcete mít váš odkaz mezi desítkami dalších, které vedou na weby s nebezpečným obsahem? Linkbuilder tak musí umět zvážit rizika, zdali opravdu stojí za to odkaz na takové místo vložit.
Naopak na místa, kde je odkazů málo je většinou vložení odkazu náročné. To že tam zrovna ten váš zůstane záleží spíše na vaší reputaci anebo jaký dojem uděláte. Například připravit zdrojovou stránku na odkaz pro wikipedii není zas tak náročná záležitost, ovšem jak uděláte, aby vám jej správci nesmazali? Musíte podat dostatečně kvalitní výkon, mít zde dobrou reputaci, aby nikoho ani nenapadlo, že tentokrát jste se rozhodli dělat reklamu a také si případně své rozhodnutí umět obhájit. Linkbuilder tak musí vědět jako místní komunita funguje a mít v ní dobrou reputaci.
Na internetu je spousta stránek, kam by se dal vložit odkaz, jen není jak jej tam vložit. Třeba blogeři považují svůj blog pouze za jejich a rozhodně vás nepustí napsat si reklamní článek. Na druhou stranu k menší zmínce v nějakém odstavečku by, pokud zrovna budou mít náladu, svolili. Ovšem je nutné je znát, být s nimi v kontaktu a umět nabídnout vhodnou protihodnotu. Peníze často nepomůžou, ale když jim koupíte pár obrázků z nějaké fotobanky, kde máte neomezený kredit anebo jim na oplátku zajistíte propagaci na sociální síti, to už zabere. Linkbuilder tedy musí být i šikovný obchodník, který se nebojí oslovit lidi a směňovat.
Přístup k odkazům bývá často placený. Jenomže i tak se k nim nedostane každý. Existují lidé, kteří mají sítě webů, ovšem s omezeným přístupem pro všechny druhy reklamy, protože mají nabídek dostatek a cenu zvyšují schválně menší nabídkou. Řešení jak se k ní dostat je většinou příslib velké investice, po doporučení anebo osobní vazby. Ty se budují na různých srazech, respektive často po nich nad pivem. Linkbuilder tak musí být společenský a navazovat kontakty i v reálném světě.
Jsou tu však i nové možnosti, kde ten co dříve přijde nejvíce vydělá. Ovšem objevit je, není snadné a vyžaduje velmi velké obecné i odborné znalosti, schopnost improvizace, náležitou představivost a hlavně zkušenosti. Linkbuilder se tak musí neustále vzdělávat a zkoušet nové věci.