Sociální síť Twitter se u nás stává stále populárnější a mnoho firem si to uvědomuje. Jenomže Twitter je na rozdíl od většiny ostatních trochu specifický. Možná právě proto se na něm zdržují trochu jiní lidé, než na Facebook anebo Google plus. V podstatě je to trochu jiná komunita, ke které je třeba se chovat trochu jinak. Navíc Twitter nabízí trochu širší spektrum možností jak rychle získat pozornost lidí.
Základem je dobře vypadat
Než se pustíte do oslovování mas je třeba svůj profil co možná nejlépe připravit. Na rozdíl od Facebooku, kde většinou uživatel sleduje jen vaše příspěvky a zřídka se dostane na profilovou stránku, to je u Twitter trochu jiné. Musíte zaujmout profilovým obrázkem a také máte možnost ohromit ostatní designem stránky. Na Twitter je totiž každá profilová stránka unikátní a je zde hodně možností jak být unikátní.
Profilový obrázek má velikost 400×400 px a bude se zobrazovat u každého vašeho příspěvku. Musí být pro vás charakteristický a dostatečně výrazný.
Pozadí, takzvaný cover má rozměr 1500×500. Právě tento obrázek bude rozhodovat jestli vás váhavý návštěvník vašeho profilu začne sledovat anebo ne. Pokud vsázíte na tématičnost, tak zbytečně neexperimentujte a zvolte skutečně tématický obrázek, který vás zároveň vystihuje.
Nebojte se používat hashtag
Příspěvky s hashtagem jsou jednak více vidět, ale hlavně pomocí nich lze dohledat tématické tweety. U nás se zatím nezneužívají, takže se nebojte označovat příspěvky. Ze začátku si představte rubriku, do které by se váš tweet zrovna hodil. Pak jej „oštítkujte“. Hashtagy začínají dvoukřížkem (#), který lze najít na anglické klávesnici anebo využít zkratku ALT + 35.
Pokud chcete hashtag skloňovat anebo časovat, je ideální použít jej v prvním pádě a využít takzvané neviditelné mezery, která se počítá jako jeden znak a rozdělí slovo. Ovšem ne vizuálně.
Nejúspěšnější tweety mají jeden až dva hastagy. Ideální je jeden, ovšem je li to třeba nebojte se použít i dva.
Nejvíce interakcí mají média
Lidé nejvíce reagují na multimédia v příspěvcích. Klasický obrázek na Twitter má 440×200 px. Takovýto obrázek se nezmenšuje a zůstává vždy stejně vidět. Pokud použijete animovaný GIF, Twitter jej převede na krátký film.
Je nutné si uvědomit, že obrázky vám seberou část ze 140 znaků. Dále se nahrají do vaší knihovny, takže je kdokoliv může vidět samostatně. Obrázky by tedy měly dávat smysl. Spousta značek používá ilustrační obrázky jiné vsází na různé interentové trendy jako jsou mémy.
Následovat či nenásledovat?
Oblíbenou otázkou je zdali se mají následovat lidé, kteří vás sledují. Prostě vyměnit sledování (follow) za sledování. Obecně to není nic špatného, jen pak ztratíte přehled v záplavě informací. Reakce tak budete muset provádět přes menu s interakcemi. Není to žádná velká věda, pokud se vám nestane že narazíte na limity.
Limitem je sledování maximálně 500 nových lidí za den. Po překročení tohoto čísla vám bude tlačítko pro sledování hlásit chybu. Základní maximální množství sledovaných lidí je 2000. Vždy můžete sledovat nejvíce o 10% více lidí, než sleduje vás. Tedy pokud vás sleduje 5000 lidí, vy můžete sledovat 5500. Tento limit se však průběžně mění s pravidly Twitter.
Čištění lidí, kteří vás nesledují, ale vy sledujete je se provádí většinou přes externí nástroje, které vám vytvoří seznam.