4 tipy pro Twitter

Twitter je nejlepší sociální síť pro šíření informací. Na rozdíl od největšího Facebook dokáže přinášet informace z celého světa v řádech minut. Je postaven na autoritách jak jednotlivců tak i firem. Komunikace zde je daleko otevřenější a aktivnější. Twitter je prostě takový jiný. V dnešní době je pro moderní značky společně s Facebook a Google plus prakticky nepostradatelný.

Velikost profilového obrázku a pozadí na Twitter

Se základním obrázkem vajíčka váš profil zrovna moc nevynikne, takže je třeba jej nahradit něčím osobnějším anebo tématičtějším. Mít základní obrázek totiž moc pozornosti netáhne a podle statistik dokonce některé lidi odrazuje, aby vás následovali, což rozhodně není dobře.

Profilový obrázek

Velikost profilového obrázku je 400 x 400 pixelů. I když lze nahrát menší, rozhodně preferujte maximální velikost, protože pak nebudou vidět různé deformace spolejné s automatickým roztažením obrázku.

Profilový obrázek na Twitter může být ve všech běžně používaných formátech a navíc i v GIF. Ten lze mít i animovaný, což přitáhne pozornost, ale samozřejmě ruší při čtení. Zvažte tedy zdali je animace vhodná.

Pozadí na profilu (cover)

V roce 2013 došlo k několika změnám, které vedly až k dramatickému vylepšení profilu. Nově si můžete nahrát poměrně velký obrázek na pozadí v hlavičce, takzvaný cover. Rozměry jsou 1500 x 500 pixelů. Formát může být JPG, PNG anebo GIF (nesmí být animovaný). Maximální velikost však nesmí přesáhnout tři megabajty.

Multimédia zvedají reakce

Pokud vaše příspěvky na Twitter budou obsahovat obrázky anebo videa dramaticky to zvýší zapojení vašich sledujících. Podle některých výzkumů obrázek zvedne šanci na retweet až o 94 %. Příspěvky s multimédii jsou také více komentovány. V testu více jak 400 tisíc náhodných tweetů se ukázalo, že v 40% je větší šance na reakci u příspěvků s obrázkem.

Obrázky ve streamu Twitter zmenšuje a je nutné na ně kliknout pro roztažení. Vždy se zobrazuje střed obrázku. Pokud budou mít formát 440 x 220 pixelů tak jej nezmenší a bude vidět kompletně celý. Opět si dávejte pozor na velikost. Je zde omezení na tři megabajty.

Obrázek může být ve formátu GIF. Animace je však převedena na video, které se přehraje jen po kliknutí na něj. Tento druh animací je poměrně oblíbený u mladší generace.

Vložení obrázku sebere z tweetu 26 znaků, takže vám zbude 114. Je nutné s tím počítat při přípravě reklamních kampaní. Na druhou stranu nejúspěšnější komerční tweety mají mezi 70 až 100 znaky.

Hastagy

na rozdíl od ostatních sociálních sítí mají hastagy na Twitter opravdu smysl. Lidé podle nich sledují události anebo je komentují. Zároveň se pomocí nich lze ušetřit i znaky. Například místo Máme slevovou akci stačí napsat text a #sleva. Komunita Twitter to automaticky pochopí a navíc lidé, kteří ten den hledají slevu mohou na váš příspěvek narazit přes vyhledávání.

Hastagům přechází dvoukřížek. Ten lze napsat pomocí anglické klávesnice anebo ALT 35. Hastag může obsahovat čísla a písmena. Pro oddělení písmen se používá takzvaná neviditelná mezera. Využívá se zvláště u vytváření hashtagů ve větách.

Hashtagy mají na internetu dlouholetou historii a zrovna Twitter provází od roku 2009. Všichni je s oblibou používají.

Tweetdeck

Služba TweetDeck slouží ke správě více Twitter účtů naráz. Původně byla vyvíjena jako samostatný projekt pro firmy, které potřebovali mít pod kontrolou větší množství účtů. Později celý projekt však odkoupil Twitter, který jej přímo provozuje.

Umožňuje nejen psát příspěvky za různé účty, sledovat reakci na ně v jednom okně, ale má také plánování příspěvků do budoucnosti. Můžete si tak naplánovat příspěvky třeba na celý měsíc dopředu.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *