V zahraničí existují blogeři, kteří vydělali na reklamě miliony dolarů. Velká část jejich zisků pochází z reklamních ploch, na kterých se zobrazují grafické bannery a textová inzerce. Spousta lidí by je rádo napodobilo. Poklidní život blogera, který sedí u moře a vydělává si psaním je prostě lákavá. Bohužel často si svou kariéru zkomplikují hned na začátku nevhodnou reklamou anebo po čase zjistí, že neumí správně návštěvnost přeměnit na peníze.
Pozice reklamy
Nejdražší reklamy jsou takzvaně nad ohybem stránky. To je část, kterou uvidíte ihned po načtení stránky. Reklama v těchto prostorech je většinou nejdražší, protože má nejvíce prokliků a skutečně se zobrazí návštěvníkům.
Na druhou stranu běžný uživatel internetu, který nepoužívá každodenně doplněk na blokování reklam, je už proti bloku s reklamou odolný. Takzvaná bannerová slepota je reálnou záležitostí a snaha inzerentů překonat jí, co možná nejagresivnější taktikou zrovna nemusí prospívat vašemu webu. Nepodceňujte tedy umístění reklamního bloku na začátku, uprostřed anebo pod článkem.
Obecně pokud chcete vědět, kde bude reklama nejvíce vidět zkuste si představit jak postupně putují oči vašeho návštěvníka. Na co se dívá, přes které prvky musí jeho pohled přejít.
Velikost reklamy
Na velikosti reklamy záleží. Čím větší tím lepší. No ne vždy to platí. Ve skutečnosti ukazují měření, že šíře reklamního bloku má daleko větší účinnost než jeho výška. Přitom reklamní formáty 160×600 anebo 120×600 patří mezi nejoblíbenější. V současné době jsou nejrozšířenější formáty kostky. Ty mají výhodu, že jsou dobře viditelné i na mobilních zařízeních.
Dalším důležitým aspektem, který je třeba zvážit je počet inzerentů, kteří mají připravené grafické bannery pro dané rozměry. Je lepší soustředit se na všeobecně zaběhnuté formáty, které se využívají hlavně v reklamních sítích AdWords a Sklik. Inzerenti už je mají připravené a nemusíte improvizovat. Pokud výslovně inzerent o reklamu na vašem webu nestojí, tak si kvůli vám nebude nechávat vytvářet reklamní banner.
Rychlost nahrávání
Za jak dlouho se vaše grafická reklama načte si můžete snadno spočítat. Stačí vydělit velikost v bajtech rychlostí přípojení v bajtech za sekundu. Výsledkem je počet vteřin. Několika set kilobajtové reklamní plochy v hlavičce mohou znamenat i několik vteřin na pomalém připojení. Pokud se obsah nachází pod záhybem, může návštěvník odscollovat stránku dříve, než se reklama vůbec zobrazí.
Velké množství objemných reklam, také nesvědčí návštěvníkům. Stránky, které se načítají pomalu mají větší procento opuštění než ty malé.
Design reklam
Bannerovou slepotu u návštěvníků můžete obejít tím, že reklamu sladíte s designem vašich stránek. Zvláště je to znát u textové reklamy poblíž hlavního obsahu (například pod článkem). Stejný font a barva písma by měl být základem, pokud chcete splynout s textem. Můžete vyzkoušet i nastavení stejné velikosti, barvy a fontu jako mají navigační prvky. Ovšem zde je nutné dát si pozor, aby nedocházelo k záměně za navigaci. Naštvaný návštěvník, který se překlikl není zrovna cíl o který usilujete.
Testujte a zkoumejte
Různé experimentování se vzhledem reklamních ploch byste měli provádět pravidelně. Jednak z dlouhodobého hlediska dosáhnete lepších výsledků, ale také díky experimentům získáte zajímavé know how. To zužitkujete u dalších projektů anebo prodáte jako službu někomu dalšímu.
Testovat můžete v reálném čase, kdy polovina návštěvníků vidí jeden formát a druhá jiný anebo každý měsíc něco jiného. V některých případech se vyplatí nahradit PPC reklamu affiliate. Zvláště pokud společnost poskytující partnerský program má nějakou akci.