Co možná nevíte o responzivním designu

Responzivní design je dnes základ. S tím jak tlačí Google na optimalizaci webů pro mobilní zařízení poptávka po webovém designu, který je schopný přizpůsobit se zařízení prostě roste. Dřívější alternativy, jako jsou dvě odlišné verze pro mobil a desktop postupně upadají, protože jsou náročnější na údržbu a ne zcela vhodné pro všechna mobilní zařízení, zvláště ty modernější. U redakčních systémů, kde jsou k dispozici tisíce šablon zdarma a další tisíce za pár stovek korun, je responzivní design základ. Je ale vždy i ideální pro návštěvníky?

Responzivní neznamená vhodný za všech okolností

Responzivní design se přizpůsobuje velikosti obrazovky. Dokáže prvky stránek otvírat a zavírat, roztahovat a přeskládávat. Koncept je to opravdu skvělý, ale bude vždy fungovat? V dnešní době už nejsou jen počítače, mobily a tablety. Nově se musí stránky přizpůsobovat i chytrým televizím, hodinkám a zařízením, které používají display mezi smartphonem a tabletem. Do budoucna nás čeká ještě virtuální realita v helmě (Oculus Rift) a poloprůhledná (Microsoft Hololens).

Může tak nastat případ, kdy se prostě design nebude chytat. Kódeři často podcení testování na různých zařízeních. Vyplatí se proto zkusit vlastní testy. Existují různé nástroje, které nám s tím pomohou. Například browserstack.com anebo responsivetest.net.

Responzivní design nefunguje ve všech prohlížečích

Je pravda, že responzivní design je moderní a většinu vypadá ve všech prohlížečích stejně. Jenže tu máme i starší zapomenuté prohlížeče. Například Internet Explorer 6 vyžaduje zvláštní zacházení, respektive zpětnou kompatibilitu. Což je náročné a někteří kódeři už na něj rezignovali. Stále jej však někteří používají. Mimo IE 6 se vyplatí zaměřit se i na některé starší prohlížeče pro mobilní zařízení, které se stále ještě používají.

Váš design si můžete otestovat také v online testu. Například browserstack.com.

Responzivní design se nevyplatí vždy

Responzivní design je náročnější na prostředky a existují případy, kdy se prostě vyplatí místo toho sáhnout na jednoduchý design optimalizovaný rovnou pro mobilní zařízení. Například přihlašovací formulář, stránky čistě s textem, přehrávače, rozcestníky, cokoliv s jasně rozloženými prvky apod. Není nutné vše lámat přes koleno a utrácet zbytečně, tam kde to není potřeba.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *