S vyhledávači to nikdy nebylo jednoduché. Snažíte se jim vyjít vstříc, optimalizujete stránky podle nejnovějších trendů a doporučení, ale stejně si pořád vymýšlí něco nového. Držet krok pro běžného webmastera je stále složitější. Co dělat proti snížení pozic ve vyhledávání?
Snížení pozic webů pro mobilní zařízení
Google plánuje velmi velkou změnu, která postihne každého, jehož webové stránky nejsou kompatibilní s mobilními zařízeními. Otestovat váš web si můžete v Google Mobile-Friendly test. Pokud jste neprošli, tak se připravte, že 21. dubna 2015 vám poklesne návštěvnost z Google lidí, kteří vyhledávají právě přes mobilní zařízení.
Jak moc se propadnete? To samozřejmě záleží na vaší konkurenci. Ale tato úprava je jedna z největších jaké kdy Google udělal. Svědčí o tom i rozsáhlá kampaň. Pokud máte web přidaný v Google Nástroje pro webmástery, tak už jste určitě dostali upozornění.
Řešením je optimalizovat web pro mobilní zařízení. Například přechodem na responzivní design, který je v současnosti nejpopulárnější.
Panda Farmer algoritmus
Google Panda je speciální algoritmus, který má za úkol vyhledávat weby s nekvalitním obsahem a značkovat je, respektive označkovává stránky webu. Google pak takto označené stránky může penalizovat ve výsledcích vyhledávání. Když jich na webu bude hodně, může postihnout celý web. Jedná se o poměrně vzácnou penalizaci, která se u nás moc nevyskytuje, ale v zahraničí je poměrně obávaná.
Jak pozná Google nekvalitu stránky? Posuzuje například gramatickou korektnost, množství duplicity, zdali se nejedná o automaticky generovaný anebo překládaný text, podíl reklamy, délku článku a spousty dalších parametrů. Pozor si musí dávat zvláště různé katalogy a některé eshopy, které si často vypůjčují text odjinud.
Pokud je web zasažen tímto druhem penalizace, následuje velký propad návštěvnosti. Oprava není jednoduchá. Musíte odstranit nekvalitní obsah anebo jej vylepšit. Délka rekonvalescence je obvykle 3 – 6 měsíců.
Stránky které nepoužívají HTTPS
Šifrovaný přístup na stránky sice není podmínkou pro dobré pozice, ale HTTPS je hodnotícím faktorem, který ovlivnil zhruba 1 procento výsledků Google.
Otázkou je jestli opravdu stojí za to koupit SSL certifikát a přejít na HTTPS. Přesun je totiž poměrně náročná záležitost. Google bezer web na HTTP a HTTPS jako dva rozdílné. Dokonce tak, jako by byly každý na jiné doméně. Po přesunu se musí dobře nastavit přesměrování aby se minimalizovaly ztráty. I tak to nebude bezbolestné. Dočasná duplicita, permanentní přesměrování si určitě vyberou svou daň, která za to 1 procento většinou nestojí.
Přechod by tak měl být důsledkem zvýšení bezpečnosti vašich uživatelů, než snahy dosáhnout lepší pozice.