Jak na newsletter

Newsletter je mocný nástroj propagace. Můžete s ním zlepšit obraz své značky, získat nové objednávky ale i zákazníky. Díky jednoduchosti e-mailových klientů si snadno mohu zajímavé nabídky lidé přeposílat mezi sebou anebo sdílet na sociálních sítích. Stačí jej jen dobře připravit.

Určete si co je cílem newsletteru

Než se do něj pustíte je dobré si ujasnit k čemu vlastně má sloužit, jaký je jeho cíl, co od něj vlastně očekáváte. Text, formát ale i design je nutné přizpůsobit účelu newsletteru. Chcete přes něj prodávat? Natáhnout lidi na jednu konkrétní stránku? Anebo přimět lidi ať začnou odebírat reklamní sdělení?

Připravte si obsah

Newsletter musí mít nějaký obsah. Ten je potřeba si připravit. Pokud chcete prodávat nějaké konkrétní zboží musíte si k němu obstarat patřičné texty, ty vhodně upravit a naformátovat. Nezapomínejte, že vše co dokážete zobrazit na internetové stránce, lze také zobrazit více méně v e-mailu.

Mimo textu jsou důležité i obrázky. Pokud nějaké zboží chcete zákazníkům připomenout můžete použít už existující, který u vás viděli dříve. U nového zboží to chce zase unikátní fotku, kterou ještě nikde jinde nemohli vidět.

Připravte si šablonu

Je dobré si ujasnit jakou zvolíte šablonu. Nemusí být náročná anebo překypovat grafickými prvky. Krátké texty s vhodným obsahem a call to action tlačítkem dokáží být velice efektivní. Jakou šablonu zvolíte však potřebujte vědět kvůli množství textu. Nechcete přeci, abyste po napsání a odladění zjistili, že se vám tam nevejde a je třeba jej upravit. To platí i obrázcích.

Obsah a obrázky

Šablona je připravená, teď už do ní jen vložit text a správné obrázky. Pokud vše sedí jak má ještě newsletter nerozesílejte. Pošlete si cvičný e-mail sami sobě a zkontrolujte jej v nejrozšířenějších e-mailových klientech jako je outlook a firefox. Nezapomínejte na online klienty, například Roundcube a IceWarp. Neuškodí ani poslat e-mail nezaujatým pozorovatelům jako je kolega, kamarád anebo přítelkyně. Ideální pokud patří mezi cílovou skupinu.

Přidejte osobní prvky

Ve většině případů lépe funguje osobní přístup. Tedy, že e-mail obsahuje prvky, které přímo oslovují odběratele. V češtině to není tak snadné jako v angličtině, ale i přesto funguje několik tipů. Například místo „Přejeme našim zákazníkům hezké sváty“ můžete použít „Přejeme Vám hezké svátky“. Je to osobnější a na rozdíl od všudypřítomného reklamního šumu ve formě neosobních letáků to zaujme pozornost odběratele.

Samozřejmě pokud máte možnost přímo oslovit odběratele jménem tak neváhejte a udělejte to.

Odesilatel a předmět newsletteru

Než přijde odběratel do kontaktu s textem uvidí odesilatele a předmět e-mailu. Ve většině případů má uvedení odesilatele jako jedné reálné osoby větší efekt, než název firmy. Je to osobnější. Samozřejmě je také dobré nemást odběratele, tím že jim každý měsíc bude psát jiná osoba.

Předmět newsletter je náročnější zvolit. Pokud provádíte A/B testování výsledná čísla pro vás budou určitě ze začátku matoucí. Určitě ale zkuste zvolit nadpisy obsahující tip/tipy, pro Vás, přejeme hezké svátky, různé formy otázek, přečtěte si recenzi/návod, jak na. Na těchto slovních spojeních se dají stavět opravdu skvělé předměty pro newsletter.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *