Rychlá příručka white hat SEO

Je třeba mít na paměti, že SEO není všemocné a nevyřeší všechny vaše problémy. Ano je to důležité, ale nikdo přesné nezná algoritmy, které vyhledávače používají, a každý z nich je odlišný. Takže počítejte s tím, že uděláte maximum a zbytek se už nějak bude dít sám.

Existuje však několik věcí, které musíte udělat vždy, když vytvoříte nové webové stránky. Nesnažte se stresovat nad každou maličkostí, jen se ujistěte, že to co děláte je správně, že jste se vyvarovali všech chyb.

Meta tagy

Ačkoliv už několik let se tvrdí že meta tagy, nejsou důležité a Google je s klidem ignuruje, ujistěte se, že je i přesto vyplníte. Moderní CMS vám s tím často pomohou. Například vloží do meta tag keyword názvy štítků a rubrik. Využijte toho a pečlivě štítky navrzhněte. Je to také způsob, mít přehled v textu. Když bude web míst mnoho článků, je dobré mít v tom přehled. Snadno dohledat jednotlivá témata. Meta tagy vám také pomohou vzpomenout si o čem text na vašich stránkách vlastně byl. Někteří SEO obrorníci tvrdí, že je dobrým pravidlem využít všech možností SEO, které vám neublíží. Tedy i když víte, že vyhledávač bude meta tag ignorovat, tak jej stejně poctivě vyplňte.

Kvalitní obsah

Tvořte kvalitní obsah pro lidi. Obsah je to, o čem kvůli čemu byl vytvořen internet. Máte-li jedinečný a kvalitní obsah, pak veškeré SEO a liknbuilding, který děláte, jen více a více posouvá váš web nahoru. Bez obsahu to ale nejde. Dejte lidem to, co chtějí, ukažte jim, kde to je pomocí odkazů, a začnou přicházet. Jakmile jednou celou mašinu nastartujete, tak už pojede. Budou vznikat další a další odkazy, reference a autorita stránky vzroste. Takže kdykoli je to možné, použijte nejlepší obsah. Vyhněte se ale duplicitnímu text mezi různými stránkami vašeho webu. Radši je pěkně internet prolinkujte.

Web je hodnocen i jako celek

Nezapomeňte, že Google google nehodnotí jen obsah, je to celý váš web. Obsah a způsob, jakým je strukturován, rozhoduje o tom jak návštěvníci budou procházet web. Pokud obsah bude k ničemu anebo se ztratí, prostě odejdou a 99% z nich neklikne na váš AdSense anebo affiliate link, zavřou okno nebo použije tlačítko Zpět.

Správně strukturujte svůj obsah, vytvořte několik nadpisů v obsahu, které obsahují klíčová slova (použijte značky záhlaví h1, h2 apod.), Snažte se o hustotu klíčových slov držet kolem 2% ve vašem obsahu. Nepřehánějte to. Všeho moc škodí.

.htaccess

Ujistěte se, že váš .htaccess je správně nastaven. Rozhodněte, jakým způsobem chcete, aby vaše adresa URL vypadala. Pokud se rozhodnete použít www, pak jej vždy použijte ve vašich odkazech, nikdy nepoužívejte variantu s a bez www současně. Ujistěte se, že vám dobře funguje přesměrování. Obvykle se nastavuje 301 pro všechny www požadavky a ty přesměrují na URL bez www.

Pokud si nedáte pozor a budou funkční obě varianty, může se každá stránka na vašem webu objevit na Googlu duplicitně. Pokud se jedná o jedinou věc, která na vašem webu není správná, nebude to kritické, ale dá se to snadné opravit. Stačí vhodně upravit .htaccess. Rozhodně si ale před nasazením vše zálohujte. Poškození .htaccess vede k chybě 500, kdy je celý web odstaven.

robots.txt, Favicon a Sitemap.xml

Vytvořte soubor robots.txt a přidejte favicon, protože bez nich budou roboti vyhledávačů spouštět tento soubor na vašem serveru. Předpokládají totiž jejich existenci. Za určitých okolností pak nevhodným přesměrováním může docházet k zbytečnému přetěžování.

Nezapomeňte správně nakonfigurovat soubor robots.txt.Ověřte si jeho funkčnost v Google Search Console. Tento soubor sice nerozhoduje o tom, jestli crawler stránku navštíví anebo ne, ale ukáže vyhledávači co má a nemá indexovat.

Pokud má váš web více než jen pár stránek, vytvořte také soubor sitemap.xml. Není na škodu, abyste vytvořili Sitemap vždy. Nezapomeňte, že do něj můžete dát informace nejen o stránkách ale i obrázcích. Google se Sitemap pracuje poměrně dobře a pravidelně jí prochází, jestli se tam neobjevilo něco nového, což je ideální pro indexaci zapadlých a nově aktualizovaných stránek. V Sitemap se zaznamenává i poslední úprava.

Off page SEO

To je ta část, kde musíte soustředit své úsilí. Pomyslná kouzelná kulka, která zajistí, že budete výše než konkurence, která také zvládla onpage SEO.

Samozřejmě základem je tvorba zpětných odkazů a zvyšování autority stránek. Seznamy stránek, weby kam se přidávají odkazy na nové stránky, profilové odkazy a komentáře blogu jsou opravdu nejjednodušším místem, kde můžete začít.

Ačkoliv je to proti oficiálním pravidlům, není na škodu si pár odkazů koupit buď jako reklamní článek anebo textovou inzerci. Je to snadno proveditelné. Nesmíte však investovat vše do jednoho webu. Je třeba, aby odkazy byly  z mnoha různých webů a IP adres. Existují na to i specializované služby. Je třeba zjistit co funguje a kde prodávají jen odpad. Pokud se v tom nevyznáte zkuste se podívat na web a říct si – klikl bych na tento odkaz? Je dostatečně vidět? Vypadá na tom místě kde je důvěryhodně? Vyhledávače se snaží přemýšlet podobně. Proto preferují odkazy, které jsou viditelné.

Odkazy byste měli budovat průběžně. Velká rychlost může uškodit. Vyhledávače sledují určité vzorce chování. Pokud rychle získáte odkazy a pak najednou přestanete může jim to přijít podezřelé. Anebo zařadí váš web mezi sezónní záležitosti. Naopak průběžný růst odkazů svědčí, že na webu máte něco zajímavého.

Kdykoli je to možné, zahrnout klíčové slovo do textu odkazu, tak to udělejte. Nepoužívejte vždy stejná klíčová slova, trochu ho upravte, použijte 3 nebo 4 různá klíčová slova a nebojte se zkusit i celé věty. Snažíte se aby to vypadalo přirozeně, jako odkazy psali skuteční lidé. Toto nepodceňujte, aby vyhledávače neusoudili, že odkazy děláte sami anebo si je dokonce kupujte. Za to jsou penalizace.

Simulovat přirozený vývoj odkazového portfólia je základ. Pokud to dokážete úspěšně zvládnout, pak vyhledávače vám dopřejí dobré pozice. Pokud v sezóně trochu přitlačíte můžete krátkodobě povyskočit. Jindy můžete trochu ubrat. Myšlenka linkbuildingu je simulovat, že se o váš web začínají zajímat spousty lidí. Samozřejmě by tam měla být nějaká náhodnost, aby to vypadalo přirozeně.

Viděl jsem několik statistik, co je nejlepší, ale myslím, že dobré pravidlo je asi 45% primárních klíčových slov, 35% sekundárních klíčových slov a asi 15% náhodných nesouvisejících slov jako Klikni zde, více informací atd., a pak asi 5% čistě URL. Přesné procento není důležité, stačí, když se zdá, že linkbuilding je přirozený.

Velmi silné je dávat odkazy na stránky obsahující specifická klíčová slova na stránky, kde se tato klíčová slova silně vyskytují. Tedy v nadpisech, URL atd.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *