Používání barev nejen v design stránek

Barvy jsou pro nás důležité, vnímáme je už od malička. Dokážeme si k nim přiřadit určité vlastnosti a emoce. Ty jsou také posilovány každodenním přílivem reklam. Existují totiž určité spojitosti, které se v reklamním průmyslu běžně používají. Například víme, že můžeme přecházet na zelenou. Na červenou máme naopak zastavit. Chcete návštěvníka unudit, vyděsit anebo motivovat? Vše se dá provést pomocí vhodně použité barvy.

Žlutá

Žlutá barva se spojuje s mládím a optimismem. Vnímáme jí pozitivně a dělá nám radost. Životodárné je slunce a rozkvetlé pampelišky nám zvednou náladu. Tedy pokud nemáte alergii na pyl.

Oranžová

Oranžová barva, zvláště v tmavších odstínech, působí agresivně. Používá se převážně k upoutání pozornosti. Je vhodná pro tlačítka, která jsou důležitá na stránce a je nutné je zmáčknout. Například potvrzení nějaké informace, bez které se nedá pokračovat.

Červená

Červená je barvou energie. Měla by nás nabudit. Napumpovat naše tělo adrenalinem a rozproudit krev v žilách. Zvýšit naši pozornost a ostražitost. Proto se používá jako varování, ale i pro upozornění na slevy a výprodeje.

Růžová

Růžovou barvu si spojujeme už od malička s holkami a vším holčičím. Už od školky jí máme v sobě takto zapsanou. Pokud přijdeme na eshop s dárky pro holčičky, očekáváme že bude mít růžové prvky. Ovšem používá se často i jako symbol romantiky.

Modrá

Říká se, že modrá je dobrá. Něco na tom bude, protože modrou barvu často používají zvláště finanční instituce. Schválně se zamyslete kolik bank používá v logu anebo na stránkách modrou barvou. Je symbolem důvěry a bezpečí. Pro některé lidi však také může symbolizovat dobrodružství a vize.

Fialová

Fialová je tichá a uklidňující. Často jí vídáme ve spojitosti s ženskou krásou. Využívá se na eshopech, které prodávají kosmetiku, která má pomoct proti stárnutí. Najdeme jí však i v designech masérských salónů a wellness.

Zelená

Zelená barva má více významů, hodně záleží na celkovém konceptu a lokálních zvyklostech. Pro materiálně založené lidi se váže k bohatství. Od malička vídáváme bankovky v zelených barvách, zvláště v amerických kreslených pohádkách. Kdo by si nepamatoval na strýčka Skrblíka. No dnešní náctiletí už zřejmě moc ne. Ovšem dolary jsou pořád zelené.

Druhá skupina lidí, kteří nejsou materiálně založeni v zelené vidí klid přírody. Podle mnoha výzkumů je zelená barva pro naše oči příjemná a uvolňující. Všechno co je povolené je většinou zeleně. V městech vidíme stromy a trávu spíše sporadicky, když město opustíme tak je všude.

Černá

Černá barva působí elegantně. Vyjadřuje i společenskou moc, podobně jako černé obleky. Často jí vidíme na stránkách, kde se prodává luxusní zboží. Zároveň je i barvou noci, tmy, podsvětí i tajemna.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *