Co má mít zajímavá šablona WordPress

Poptávka po šablonách pro WordPress, ale i další redakční systémy neustále roste. Na provozovatelé webových stránek jsou často kladeny vysoké nároky z vyhledávačů, které jsou stále důležitým zdrojem bezplatné návštěvnosti. Navíc přichází pořád nové a nové trendy. Šablony staré jen pár let už v dnešní době mohou vypadat nemoderně anebo dokonce zastarale.

Než na přítomnost se proto snaží vývojáři sledovat budoucnost. Jakým směrem bude vývoj směřovat, možné použití technologií a co se právě teď libí vyhledávačům. Často jsou to investované desítky či stovky hodin času, které mohou vyjít vniveč.

Mobilní telefony

O tom, že jednou mobilní zařízení dominovat internetu se spekulovalo dlouhou dobu. Realita ukázala, že vítězem jsou však pouze mobilní telefony. Tablety dnes používá jen několik procent návštěvníků.

Co se týká webdesignu tak dominuje responzivní design s primárním zaměřením právě na mobilní telefony. Stolní počítače se pomalu začínají řadit na druhé místo. Do testování se investují nemalé prostředky.

Nezapomínejte že různé online nástroje, které jen zmenší velikost obrazovky nejsou spolehlivé. Je třeba testovat na skutečných mobilních zařízeních.

Příjemný responzivní design může udělat dojem a rozhodnout o tom, že šablonu prodáte.

Připraveno pro Woocommerce/bbPress

Pokud budete dělat šablonu zvažte pro koho je určena. Spousta propracovaných masově používaných šablon je přímo připravena pro rozšíření Woocommerce (eshop) a bbPress (fórum). Je třeba mít přehled jak uživatelé budou chtít šablonu používat a co je právě teď in.

Spousta vývojářů se zaměřuje na Woocommerce, protože se jedná o řešení pro eshopy a ti na rozdíl od svátečních blogerů vydělávají peníze. Vaše specializace může být více konkrétní než jen WordPress.

Není to ale jen o rozšířeních. Vašim zákazníkem může být i fotograf, co potřebuje hezkou galerii anebo přehledné portfólio.

Čistý a dobře zdokumentovaný kód

Vaši šablonu často někdo ještě bude upravovat pro své potřeby. O tom zdali bude zakoupena nemusí rozhodovat jen provozovatel webu, ale také člověk, který se o něj stará. Když uvidí kompletní a přehlednou dokumentaci, může svého zákazníka přesvědčit. Přeci jen i on ušetří čas.

Samozřejmě s přehledným zdrojovým kódem můžete získat pozitivní hodnocení od zákazníků z řad zákazníků, kteří si vaši šablonu koupili pro své klienty. Více pozitivních hodnocení se snadno může proměnit v další prodeje.

Jednoduché přizpůsobení

Pak tu máme majitele webů bez programátorů a grafiků. I ty můžete oslovit pokud uděláte svou šablonu snadno upravitelnou, WordPress dnes pomocí customizeru umožňuje poměrně hodně zapojit uživatele do úprav vzhledu stránek. Využijte toho na maximum. Dejte potenciálnímu zákazníkovi najevo, že jeho web bude unikátní a neokoukaný, protože si ho takový může udělat.

Rychle a bez zbytečného zdržování

Dnes máme všichni super rychlý internet, ale platí to samé co před deseti či patnácti lety. Jde o rychlost. Pokud bude načítání šablony zdržovat nějaký nepotřebný skript, je to velké mínus.

Spousta lidí dnes šablony také hodnotí podle různých online testů jako je třeba Google PageSpeed Insights. Zkuste v nich získat, co možná nejlepší hodnocení anebo alespoň dejte zákazníkům možnost si pořídit verzi právě pro ně.

Microdata a Schema

Vyhledávače se snaží pochopit obsah stránek, což pokud se jim to podaří, tak provozovatelům webů přinese kladné SEO bodíky. Toto téma tu je už dlouhou a zřejmě i bude. Momentálně nejatraktivnější v tomto ohledu je schema.org. Mají totiž pozornost Google, Microsoft (Yahoo!) i ruského Yandex.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *