7 tipů pro aktivní blog

Pokud nepatříte mezi ty, kteří se jednou za čas podívají na svůj blog, aby napsali své myšlenky, mám pro vás několik tipů, které určitě oceníte nejen vy, ale i vaši návštěvníci.

Držet se jednoho tématu pokud je o něj zájem

Na rozdíl od občasného psaní je dobré se u aktivního blogování věnovat určitým tématům a ty následně rozvíjet. Kolem aktivních blogů totiž vzniká komunita čtenářů, kteří vám budou velice vděčni pokud o zajímavých tématech bude psát častěji, popřípadě se jim důkladněji věnovat. V podstatě je jedno jestli píšete odborný blog anebo se zaměřujete například na komentování veřejných událostí. Vždy se najdou témata, která jsou zajímavá a čtenáři se jich nemohou nabažit. Ukažte jim, že píšete pro ně.

Velkou výhodou krom určité záruky zájmu o témata je i snadnější tvorba obsahu. Než zakládat nová témata, ke kterým musíte sehnat relevantní zdroje a doplnit informace, u stávajících témat už většinu z toho máte a dobře se v nich orientujete. Výhodou jsou i multimediální podklady. Můžete využít například fotky anebo nákresy, které jste v předchozích příspěvcích nepoužili.

pokud začínáte snažte se vyplnit co nejdříve prázdný prostor

Když začínáte blogovat většinou nemá cenu propagovat obsah, protože nemáte co návštěvníkům nabídnout. Jeden úvodní příspěvek s předsevzetím je dobrý začátek, ale pokud nebude na něj rychle navazovat další, tak na vás brzo čtenáři zapomenou. Částečně se to dá vyřešit tím, že na sebe necháte kontakt, který budou moc snadno sledovat. Ideální jsou sociální sítě, kde si vás mohou přidat, ale funguje i starý dobrý RSS kanál anebo náhledy na nové články emailem. Rozhodně ale do začátku nesmíte zaspat, snažte se publikovat články alespoň třikrát za týden. Napsat je samozřejmě můžete s předstihem anebo několik za den, pokud máte chuť a čas. Důležité je ale publikování, které by mělo být průběžné.

To samé platí i pokud se na svém zaběhnutém blogu rozhodnete otevřít novou rubriku. Také by neměla zůstat prázdná anebo aktualizovaná jednou za delší čas. Dobře si proto nové zaměření rozmyslete. Pokud je navíc tématicky dál od současného směru, nesmíte zapomínat na stávající čtenáře, kteří by se mohli cítit odstrčeni a časem i odejít.

Odpovídejte na všechny komentáře co nejdříve to jde

Komentáře mají jednu obrovskou výhodu. Pomocí nich vzniká na vašem blogu úplně nový obsah, který je tématický a často i velice přínosný. Proto byste měli ke komentujícím přistupovat, co možná nejlépe. Udržovat a rozvíjet debatu a hlavně všem ukázat, že jste aktivní bloger. Vytvoření pohodové atmosféry je samozřejmě základ pro všechny blogy. Pokud je to nezbytné nebojte se diskuze moderovat.

Překvapte čtenáře nevšedním zážitkem

Jednou za čas se vyplatí vložit do blogování více úsilí a překvapit své čtenáře. Například můžete zkusit videopost. Stačí k tomu obyčejná webkamera. Pokud z nějakého důvodu nechcete ukázat svou tvář, není problém udělat třeba nějaký komentovaný tutoriál. Můžete překvapit ale i změnou formy příspěvku. Například udělat rozhovor s někým v oboru anebo udělat reportáž či recenzi. Prakticky v každém odvětví se dá něco podobného vymyslet. Je to příjemná změna a také si vyzkoušíte něco nového. Připravte se ale na to, že to stojí více času a úsilí než napsání příspěvku.

Dejte prostor ostatním

Občas se vyplatí propůjčit dalším lidem z oboru prostor na vašem blogu. Jednak je z toho často dobrá reklama, ale také tím získáte nový obsah. Velice dobré jsou v tomto případě infografiky anebo komiksy. Kreslené vtipy potěší zvláště v dobách, kdy už si všichni chtějí odpočinout anebo jsou myšlenkami někde jinde. Například odpolední pátky jsou ve znamení nudného dokončování restů. Mnoho zaměstnanců už jen bezcílně bloumá po internetu a čeká, než mohou jít domů. Na rozsáhlé články nemají ani pomyšlení. Ty si nechají na večer. Zato vtipná glosa, komiks anebo kreslený vtip potěší a rádi se o něj podělí s ostatními.

Nebojte se proto publikovat obsah ostatních lidí. Dejte jim prostor. Vyzvěte je k tomu třeba článkem. Můžete například takto publikovat pravidelně v určitý den týdne, anebo měsíce.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *