7 důvodů proč Responzivní design

Zatímco Responzivní design byl před rokem vnímán spíše jako doporučení, dnes už se na něj odborníci dívají jako na nutnost. Každý web, který jej nepoužívá, tak je v nevýhodě oproti konkurenci. Dnes si uvedeme několik důvodů proč byste jej měli používat.

1. Doporučuje jej Google

Co si budeme povídat Google je důležitým zdrojem návštěvnosti pro většinu webů. Zatímco u nás má zhruba polovinu trhu, v zahraničí je to přes 67 procent a společnosti věnují nemalé prostředky na optimalizaci právě pro něj. Jakmile vydá nějaké doporučení berou jej vážně. Mezi jedno z nejdůležitějších doporučení patří právě používání responzivního designu.

Google zobrazuje rozdílné výsledky vyhledávání podle různých faktoru. Snaží se namíchat pro uživatele to co mu nejvíce bude vyhovovat. Reaguje také na uživatelovo zařízení, kterým se připojuje do internetu. Testuje zdali se jedná o tablet, chytrý telefon anebo jiné mobilní zařízení. Samozřejmě potom při přípravě stránky na míru bude brát ohledy i na to, zdali je web vhodný pro jeho zařízení.

Nepoužíváním responzivního designu tak možná přicházíte o návštěvníky z Google.

2. Responzivní design znamená jeden web

Každý větší web má svou mobilní odlehčenu verzi. S použitím moderních a na výkon náročných technologii, které byly často dosti typické pro minulou dekádu to jinak ani nešlo. Dodnes najdeme na subdoménách s písmenkem m různé pozůstalosti ochuzené o náročnou flashovou reklamu.

Spravování více stejného obsahu na více doménách vede k mnoha problémům. Jednak je nutné obsah aktualizovat a také se vyhnout duplicitě, kterou tak nesnáší vyhledávače.

Responzivní design toto řeší. Jeden web, jeden obsah pro všechny zařízení. Neplýtvejte zbytečně časem a prostředky na dva weby, když stačí jeden.

3. Responzivní web je univerzální

Pokrok nezastavíš zvláště u mobilních zařízení. Zatímco posledním trendem u desktopů je už dlouhou dobu dvě obrazovky, tak u tabletů a smartphonů roste rozlišení obrazovky. Retina 5K Display od Apple bude mít rozlišení 5120 na 2880 px. Klasický web s pevnými rozměry bude vypadat jak reklama někde v rohu. V horším případě se rozpadne. Responzivní web si naopak vždy zachová své rozměry a přizpůsobí se. Tady není překážkou jen samotné rozlišení ale i různé nástroje lupy, které často dokáží kóderům šablon zamotat hlavu.

Co nás čeká víme maximálně pár let dopředu, ale náš design by měl být na delší dobu, protože si návštěvníci a zákazníci neradi zvykají na nové věci. U responzivního designu se dá očekávat větší odolnost vůči trendům budoucnosti. Popřípadě bude daleko snadnější je upravit.

4. Načtení webu do dvou vteřin

Mezi kritické faktory úspěšnosti webu patří rychlost načtení. No spíše zobrazení prvních informací. Zatímco dříve bylo uspokojivé pro většinu internetové populace pokud se web nahrál v řádech vteřin, nová generace už vyžaduje rychlejší odezvu. Zvláště u mobilních zařízení ukázali testy že kritická je hranice 2 vteřin. Což je poměrně krátká doba pro většinu velkých webů. Zajímavé je, že responzivním webům to tak nevadí.

Důvodem je technologie s jakou generují obsah. Moderní trendy umožňují velké množství optimalizací, které sice nezkrátí načítání, ale začnou obsah vykreslovat dříve a tak zčásti zabaví návštěvníka natolik, že pár vteřin vám dá k dobru.

5. Lépe se udržuje

Dobrý responzivní design není zrovna levnou záležitostí. Náklady na nakódování a optimalizaci totiž vzrůstají. Už to není jen nařezání šablony od grafika. Musí to mít hlavu a patu. Navíc se více upouští od grafických prvků, ty jsou odděleny od samotného designu, popřípadě některá jednoduchá tlačítka jsou rovnou vytvářena. I díky tomu se vše lépe udržuje. Není potřeba šablonu upravit a znovu nařezat. Stačí upravit pár parametrů, přidat nový obrázek do kódu a tak dále. Webové stránky se už více programují než kódují.

6. Umožňují snadnější A/B testování

O A/B testování jste už určitě slyšeli. Pro určitou část návštěvníků zkusíme dát prvek jinam než pro druhou. Uvidíme jak si povedou ve výsledku. Zatímco u webného designu webových stránek to mohl být problém uskutečnit, tak u responzivního designu je to často jen o pár parametrech.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *